توضیح معاون رئیس‌جمهور در خصوص آخرین وضعیت مصوبه "افزایش مرخصی زایمان"

کدخبر: 2067261

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده آخرین وضعیت مصوبه افزایش سه ماهه مرخصی زایمان را تشریح کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، شهیندخت مولاوردی در پست اینستاگرامی خود در خصوص افزایش سه ماهه مرخصی زایمان نوشت: «در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد افزایش مرخصی زایمان عنوان کردم: ما همه راه‌ها را رفته‌ایم و تمام پیگیری‌ها و مکاتبات مربوطه را انجام داده‌ایم. حتی گفتیم که از محل اعتبارات وزارت بهداشت که مربوط به افزایش جمعیت است این مابه‌التفاوت پرداخت شود اما متاسفانه به نتیجه‌ای نرسیدیم و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هم در پاسخ به مکاتبه ما از دستگاه‌ها خواست در اعتبارات خود این موضوع را پیگیری کنند.

در حال رایزنی با تامین اجتماهی هستیم که بتوانیم راهی پیدا کنیم تا قانون در این باره اصلاح کرده و جایگزینی برای آن پیدا کنیم، از سوی دیگر دیوان عدالت اداری هم نظر داده که یا این قانون به طور کامل اجرایی شود یا لغو و یا اصلاح شود و در حال حاضر هم در خصوص مابه‌التفاوت مالی بین شش تا 9 ماه مرخصی را خیلی از دستگاه‌ها قبول نمی‌کنند.

به دلیل اینکه امنیت شغلی زنان با رفتن به این مرخصی به خطر می‌افتد بسیاری از زنان ترجیح می‌دهند از این مرخصی استفاده نکرده و آنهایی هم که به مرخصی رفته‌اند ممکن است نتوانند به سر کار خود باز گردند به همین دلیل می‌گوییم قانون باید طوری تدوین شود که ضمانت اجرایی داشته باشد و امنیت شغلی زنان هم به خطر نیفتد.»

ارسال نظر: