مأموریت نیروی هوایی روسیه در سوریه تا "مدتی نامعلوم" تمدید شد

کدخبر: 2067307

دومای روسیه با تصویب طرحی، مأموریت نیروی هوایی ارتش این کشور در سوریه را تا مدتی نامعلوم تمدید کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: همزمان با شدت گرفتن شایعات در خصوص تغییر مأموریت نیروی هوایی آمکریا رد سوریه و حمله مستقیم آنها به ارتش این کشور، روس‌ها پیام سیاسی قوی‌ای در خصوص امکان مانور در آسمان سوریه برای آمریکایی‌ها فرستادند.

این پیام در قالب طرحی که امروز دوما تصویب کرد ارسال شد؛ بر اساس مصوبه امروز، نیروی هوایی روسیه تا «زمانی نامعلوم» مجوز حضور در سوریه را خواهد داشت.

شایعه احتمال حمله آمریکایی‌ها به ارتش سوریه را روزنامه واشنگتن‌پست بر سر زبان‌ها انداخت؛ مقامات کاخ‌سفید و وزارت خارجه آمریکا هم نه تأیید کردند و نه تکذیب اما «جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا دیشب گفت که طرح‌های در دست بررسی آمریکا برای سوریه، «حول محور دیپلماسی نمی‌چرخد.»

«ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه پیش‌تر از آن هشدار داده بود که حمله مستقیم آمریکا به ارتش سوریه، منطقه را به آتش‌ خواهد کشید.

روس‌ها علاوه بر این تهدید، در مقام عمل نیز این هفته سامانه پدافندی اس-300 را در خاک سوریه مستقر کردند و هشدار دادند هر پرنده‌ای که به ارتش سوریه حمله کند، اقدامش در حکم حمله به منافع مسکو دیده و بدون هشدار به آن شلیک خواهد شد.

ارسال نظر: