اظهارات زشت "دونالد ترامپ" علیه زنان جنجال آفرید

کدخبر: 2067349

رئیس کمیته ملی حزب جمهوری‌خواه، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و جمعی از قانون‌گذاران هم‌حزبی "دونالد ترامپ" اظهارات رکیک وی درباره زنان را محکوم کردند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: انتشار یک فایل ویدئویی قدیمی از «دونالد ترامپ» موجی از انتقادات علیه نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به راه انداخت.

در این فیلم که روزنامه واشنگتن‌پست روز جمعه منتشر کرده ترامپ با لحنی مفتخرانه از تلاش‌هایش برای برقراری روابط جنسی با زنان سخن گفته و عنوان می‌کند: «وقتی آدم ستاره باشد آنها (زنان) اجازه هر کاری را به او می‌دهند.»

ترامپ در بخش‌های دیگر این فایل ویدئویی از رکیک‌ترین الفاظ برای توصیف تلاش‌هایش برای برقراری روابط جنسی با زنان استفاده می‌کند. وی همچنین به یک مورد از تلاش ناموفقش برای فریب جنسی یک زن اشاره می‌کند.

روزنامه واشنگتن‌پست می‌گوید این ویدئو، پنج ماه بعد از ازدواج دونالد ترامپ با همسرش «مالنیا» ضبط شده است.

مطابق توضیحات واشنگتن‌پست، ویدئوی یاد شده سال 2005 ضبط شده، هنگامی که ترامپ، همراه با «بیلی بوش»، مجری وقت برنامه «بازدید هالیوود» عازم محل ضبط سریالی با حضور افتخاری دونالد ترامپ بوده‌اند. «بیلی بوش» در حال حاضر یکی از مجریان برنامه «Today» در شبکه «NBC» است.

انتشار این ویدئو به انتقادات گسترده از ترامپ در محافل سیاسی آمریکا، به ویژه در میان هم‌حزبی‌های خود او منجر شد.

«رینس پریباس»، رئیس کمیته ملی حزب جمهوری‌خواه و جمعی از نمایندگان این حزب این اظهارات را محکوم کردند.

«پریباس» در بیانیه‌ای گفت: «درباره هیچ زنی هرگز نباید به این نحو یا با کاربرد این الفاظ صحبت کرد.»

همچنین «پال رایان»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هم از آنچه به گفته وی «شی‌انگاری» زنان در اظهارات ترامپ است ابراز تأسف کرد. وی گفت: «از آنچه امروز شنیدم، متأسف شدم. بایستی زنان را تجلیل کرد و به آنها احترام گذاشت نه اینکه آنها را شی‌انگاری کرد.»

رایان اضافه کرد: «امیدوارم که ترامپ این قضیه را با جدیتی که لازم است بررسی کرده و تلاش کند به این کشور نشان بدهد که او برای زنان احترامی بیش از آنچه این کلیپ نشان می‌دهد قائل است.»

«مارک کرک»، «ریچارد بور»، «کلی آیوت» و برخی از دیگر قانونگذاران جمهوری‌خواه آمریکایی نیز اظهارات ترامپ را محکوم کرده‌اند.

«جان هانتسمن»، فرماندار سابق ایالت اوهایو که یک هفته پیش دلایل حمایتش از ترامپ را بیان کرده بود، بعد از انتشار این ویدئو از ترامپ خواست از رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری انصراف داده و «مایک پنس» زوج انتخاباتی‌اش را به عنوان نامزد این حزب در این انتخابات معرفی کند.

ارسال نظر: