رئیس پلیس راهور ناجا اعلام کرد:

کنترل در لحظه ناوگان حمل و نقل مسافر و بار جاده‌ای با راه‌اندازی سامانه "سپهتن"/ ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس به این سامانه مجهز شدند

کدخبر: 2067476

رئیس پلیس راهور ناجا از مجهز شدن ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس به سامانه "سپهتن" خبر داد و گفت: با راه اندازی این سامانه دیگر نیازی به دفترچه های کاغذی ثبت ساعت نخواهد بود و ناوگان حمل و نقل مسافر و بار جاده ای در سراسر کشور به صورت آنلاین مورد کنترل قرار می گیرند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سردار تقی مهری در آیین افتتاح سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای "سپهتن" گفت: تاکنون 2500 دستگاه اتوبوس بین شهری به این سامانه مجهز شده و با راه‌اندازی این سامانه، تمامی اطلاعات ثبت شده روی GPS خودرو از فاصله یک کیلومتر پاسگاه‌ها قابل رویت و در اختیار مأموران پلیس راه قرار می‌گیرد.

وی افزود: با راه‌اندازی این سامانه دیگر نیازی به دفترچه‌های کاغذی ثبت ساعت نخواهد بود و ناوگان حمل و نقل مسافر و بار جاده‌ای در سراسر کشور به صورت آنلاین و برخط مورد کنترل قرار می‌گیرند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با اشاره به وضعیت پاسگاه‌های پلیس راه کشور گفت: 300 پاسگاه پلیس راه در جاده‌های کشور وجود دارد که تا پایان سال، 50 پاسگاه با همکاری وزارت راه و شهرسازی مورد بهره‌برداری و یا بازسازی قرار می‌گیرد.

سردار مهری در مورد تلفات رانندگی گفت: در پنج ماه امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 200 نفر در جاده های کشور کمتر کشته شده اند.

گفتنی است، پیش از سخنان رئیس پلیس راهور ناجا، معاون برنامه ریزی راه، مهندس " آدم نژاد" گزارشی در خصوص ویژگیهای سامانه "سپهتن" ارائه کرد.

ارسال نظر: