دولت آمریکا تحریم‌های علیه "میانمار" را لغو کرد

کدخبر: 2067489

رئیس جمهوری آمریکا با امضای یک فرمان اجرایی تحریم‌ها علیه دولت نظامی سابق میانمار را لغو کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: رئیس جمهوری آمریکا با امضای یک فرمان اجرایی تحریمها علیه دولت نظامی سابق میانمار را لغو کرد.

کاخ سفید اعلام کرده است که باراک اوباما روز جمعه فرمان اجرایی لغو تحریمهای میانمار را امضا کرده است. اوباما ماه پیش در دیدار با آنگ سان سوچی رهبر حزب حاکم میانمار گفته بود که به زودی این تصمیم را عملی خواهد کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا هم با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: با پایان وضعیت فوق العاده، همه تحریم های مالی و تجاری میانمار لغو شده تلقی می‌شوند. بیش از 100 نفر و شرکت میانماری همچنان در فهرست تحریم های واشنگتن قرار دارند و به نظر می رسد این افراد و شرکت ها از نظامیان دولت سابق باشند که بخشی از اقتصاد را در دست دارند. به دنبال کنار رفتن دولت نظامی در میانمار و آغاز روند اصلاحات در میانمار در سال 2011، آمریکا به طور قابل توجهی از میزان تحریم های مالی و تجاری این کشور کاسته بود.

علیرغم اصلاحات سیاسی، دولت میانمار همچنان با چالشهایی در زمینه حقوق بشر مواجه است. بیش از 2 میلیون مسلمان روهینگیا از هیچگونه حقوق شهروندی در این کشور برخوردار نیستند و تحت فشارهای سیستماتیک اکثریت بودایی با حمایت دولت این کشور هستند.

سازمان ملل اقلیت مسلمان میانمار را جزء اقلیتهایی می‌داند که بیشترین ظلم را از ناحیه یک دولت تحمل می‌کنند.

ارسال نظر: