ساکت: باید کاری کنیم تا در آینده چنین تداخلی در زمان بازی‌های تیم ملی ایجاد نشود

کدخبر: 2067499

مدیر تیم‌های ملی فوتبال ایران گفت: تطبیق تاریخ قمری با تاریخ خورشیدی کمی سخت است ضمن اینکه روزهای فیفا هم محدود است. اگر ما شانس می‌آوردیم در قرعه‌کشی در این روز مهمان می‌شدیم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: محمدرضا ساکت در مراسم بدرقه تیم ملی جوانان ایران گفت: در کار بسیار سنگینی که در چندماه گذشته فدراسیون درگیرش بوده تیم‌های ملی جوانان در حال اعزام است و این کاروان تاسوعایی در روز تاسوعا اعزام می‌شود. ارزیابی کمیته جوانان از این تیم بسیار مثبت است. میانگین قدی خوبی دارد. با تیم‌های لیگ برتری نفت و سایپا هم بازی دوستانه انجام دادند و از فرکی و دایی که بستر بازی دوستانه را فراهم کردند تشکر می‌کنم. این بازیکنان آینده فوتبال کشور هستند و امیدوارم که فدراسیون از این افراد حمایت بیشتری کند. پیروانی سرمربی تیم تمام استان‌ها را رصد کردند و سعی کردند بهترین‌ها را انتخاب کنند و خودشان هم می‌گفتند سخت بود که 23 بازیکن انتخاب کنیم.

وی در مورد برگزاری مسابقه در روز تاسوعا با کره جنوبی گفت: مردم ما در عزاداری و برگزاری مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان پیشتاز هستند. مراسم ویژه‌ای هم در روزهای تاسوعا و عاشورا داریم. برای روز مسابقه هم وزارت ورزش و کمیته فرهنگی و روابط عمومی سازمان لیگ و شخص حاج آقا علیپور محوریت مسائل فرهنگی این مسابقه را بر عهده دارند.شهرداری منطقه 5 با تمام ظرفیتش وارد شده است. کانون‌های هواداری پرسپولیس و استقلال در این مسابقه بسیار فعال هستند. جلسات مختلفی هم با بخش‌های مختلف برگزار شده تا یک فضای کاملا حسینی در روز مسابقه داشته باشیم. مردم ما در موارد مشابه امتحان خود را پس دادند.

مدیر تیم‌های ملی تصریح کرد: تلاش فدراسیون فوتبال بر این بود که زمان مسابقه تغییر کند. ما با رئیس فیفا، کنفدراسیون فوتبال آسیا، سفیر کره و رئیس فدراسیون کره هم جلساتی داشتیم اما در نهایت نتوانستیم زمان مسابقه با کره جنوبی را تغییر دهیم. فردا یکشنبه جلسه نهایی نهادهای مختلف فرهنگی برای برگزاری بازی ایران و کره برگزار می‌شود و پیش‌بینی می‌کنیم یک حسینیه بزرگ به بزرگی ورزشگاه آزادی داشته باشیم.

ساکت در مورد اینکه چرا به زمان مسابقه پیش از این ها اعتراض نکردند، گفت: تطبیق تاریخ قمری با تاریخ خورشیدی کمی سخت است ضمن اینکه روزهای فیفا هم محدود است اما اگر ما شانس می‌آوردیم در قرعه‌کشی در این روز میهمان می‌شدیم شرایط فرق می‌کرد که این اتفاق هم نیفتاد و ما میزبان مسابقه شدیم. در نهایت باید از این تداخل درس بگیریم و برای سال‌های آینده کاری کنیم که این اتفاقات تکرار نشود. فدراسیون فوتبال در این بخش به کمیته روابط بین‌المللش مأموریت ویژه داده است.

وی در مورد مشکلات بازگشت تیم ملی از ازبکستان گفت: یک مسئله اداری بود که حل شد. مشکل خاصی نبود. بعد از هر برد مسائلی پیش می‌آید.

ساکت در مورد تجمع انصار حزب‌الله در روز جمعه و پس از برگزاری نماز جمعه گفت: دغدغه همه متدینین باید محترم شمرده شود.

ارسال نظر: