ادامه جنایات‌ سعودی‌ها در یمن

عربستان مراسم ختم در صنعا را بمباران کرد/ بیش از ۳۰۰ نفر شهید و مجروح شدند + تصاویر

کدخبر: 2067509

گزارش‌های رسانه‌ای حاکی است عربستان مراسم ختم پدر وزیر کشور "علی عبدالله صالح" در "صنعا" و خانه شیخ "مجاهد ابوشوارب" در "عمران" را بمباران کرده که در هر دو حمله تعداد زیادی شهید و مجروح شدند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، جنگنده‌های عربستان به محل برگزاری مراسم ختم پدر وزیر کشور یمن حمله کردند.

پایگاه خبری «پانوراما الشرق الاوسط»، گزارش داد در این حمله یکی از سالن‌های بزرگ برگزاری مراسم در صنعا هدف دو حمله جنگنده‌های سعودی قرار گرفت در حالی که مراسم ختم پدر «جلال الرویشان» وزیر کشور یمن و مدیر دفتر «علی عبدالله صالح» رئیس جمهور پیشین یمن ، در این سالن در حال برگزاری بوده است.

بر اساس این خبر ده‌ها تن در این حمله کشته و زخمی شده‌اند و شماری از مسئولان بلندپایه یمنی نیز در میان قربانیان بوده‌اند.

شبکه خبری المسیره گزارش داد که بیمارستان‌های صنعا از مردم خواسته‌اند به دلیل شمار بالای قربانیان برای اهدای خون به بیمارستان‌ها مراجعه کنند.

پایگاه خبری «یمن پست»، در گزارشی اعلام کرده در این حادثه بیش از 300 نفر کشته و زخمی شده‌اند؛ شینهوا نیز شمار کشته‌ها را حداقل 160 نفر اعلام کرده است.

در ادامه جنایت‌های عربستان علیه غیرنظامیان در یمن، جنگنده‌های ائتلاف عربی-سعودی منزل فرزندان «شیخ مجاهد ابو شوارب» از رهبران نظامی و قبیله‌ای یمنی در شهر ذیبین در استان عمران را هدف قرار دادند.

بر اساس گزارش منابع محلی خانه شیخ مجاهد 9 بار مورد هدف حمله هوایی عربستان قرار گرفت که چندین کشته و زخمی برجای گذاشته اما تعداد آنها مشخص نیست.

از سوی دیگر شمار زیادی از نظامیان سعودی در حمله موشکی به محل تجمع مزدوران و سرکرده‌های آنها در صرواح کشته شدند.

یک منبع نظامی به شبکه خبری «المسیره»، گفت که «عبدالرب الشدادی» از سرکرده‌های مزدور عربستان به همراه «شایف العامری» و «علی الحمیصی» در این حمله کشته شده‌اند.

458 شهید و 356 مجروح در حمله جنگنده‌های سعودی به صنعا

سخنگوی جنبش انصار الله یمن: آل سعود با هدف قرار دادن مجلس عزای آل الرویشان، جنایتی را مرتکب شد که بر پیشانی تاریخ نقش خواهد بست.

شبکه تلویزیونی المیادین از افزایش شمار شهداء و مجروحان حملات هوایی عربستان سعودی به مراسم ترحیم پدر وزیر کشور یمن در صنعاء خبر داد.

یاسر العواضی معاون دبیر کل حزب کنگره مردمی یمن اعلام کرد تعداد شهدای جنایت سعودی ها در صنعا به 458 تن و تعدادی مجروحان این جنایت به 356 تن رسید.

ایران حمله جنگنده‌های سعودی به مراسمی در صنعا را به شدت محکوم کرد

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان حمله جنگنده‌های سعودی به مراسمی در صنعا که منجر به کشته و مجروح شدن ده‌ها غیرنظامی بیگناه و بی دفاع شد را به شدت محکوم کرد.

قاسمی ضمن ابراز انزجار از این جنایت هولناک و ضدبشری، با خانواده قربانیان این فاجعه غمبار ابراز همدردی کرد.

وی با یادآوری اینکه بیش از یکسال و نیم خشونت و کشتار و تجاوز علیه مردم مقاوم یمن همچنان با سکوت مجامع بین‌المللی همراه است، افزود: برای پایان دادن به بحران ساختگی یمن راهی جز توقف خوی تجاوزگری متجاوزان ددمنش آل‌سعود و آغاز گفت‌وگوهای جدی با مشارکت همه طرف‌های یمنی متصور نیست.

سید حسن نصرالله: جنایت عربستان در صنعا بسیاری از قدرت‌ها را رسوا خواهد کرد/ ارتکاب چنین جنایت‌هایی به دست سعودی‌ها عادی است

سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان در پی حمله جنگنده‌های ارتش سعودی به مراسم ختمی در صنعا، پایتخت یمن که به کشته و زخمی شدن بیش از 700 نفر انجامید، تصریح کرد که جنایت سعودی‌ها در یمن باید محکوم شود.

وی همچنین به خانواده‌های قربانیان جنایت عربستان سعودی در صنعا تسلیت گفت و برای بهبودی مجروحین دعا کرد.

دبیر کل جنبش حزب‌الله لبنان افزود: برای مردم شریف یمن که در حال ایثارگری است نیز دعا می‌کنیم.

دبیر کل حزب الله لبنان با انتقاد از سکوت کشورها و مجامع بین‌المللی در برابر جنایت‌های عربستان، اظهار داشت که جنایت اخیر این کشور در یمن بسیاری از قدرت‌های بین‌المللی را رسوا خواهد کرد.

سید مقاومت که به مناسبت شب‌های محرم در ضاحیه بیروت سخنرانی می‌کرد، گفت که ارتکاب چنین جنایت‌هایی در یمن به دست عربستان سعودی عادی است و قابل انتظار است؛ چرا که این مقامات سعودی پیش از این نیز در شبه جزیره عربستان، کشورهای عراق و سوریه جنایت‌های مشابهی مرتکب شده‌اند.

سید حسن نصر الله تأکید کرد که مردم یمن با صبر و جان‌فشانی‌های خود بر دشمن سعودی پیروز خواهد شد.

بعد از جنایت جدید عربستان در صنعاء صورت گرفت فراخوان برای تظاهرات در صنعا/ انصارالله: انتقام می‌گیریم

«محمد عبدالسلام» سخنگوی انصار الله در واکنش به حمله جنگنده‌های سعودی به یک مراسم ختم در صنعا پایتخت یمن و کشته و زخمی شدن 700 غیرنظامی یمنی اعلام کرد پاسخی شایسته به این جنایت داده خواهد شد.

شبکه خبری «المسیره»، به نقل از عبدالسلام گزارش داد که مسئولیت این جنایت‌ها بر عهده سازمان ملل و جامعه جهانی است و افزود: انتقام این جنایت را می‌گیریم، توطئه‌های بین المللی به عربستان اجازه داده با سلاح آمریکایی‌اش یمن را به خون و جسد‌های پاره پاره شده تبدیل کند.

وی با آدمکش خطاب کردن سعودی‌ها گفت: آنها حتی اجازه نمی‌دهند یمنی‌ها مراسم ختم برای عزیزان خود برگزار کنند و بارها در مراسم‌های اجتماعی «عروسی و عزا» مردم را هدف قرار دادند.

از سوی دیگر نیز شورای عالی سیاسی یمن با صدور بیانیه‌ای از مردم خواست روز یکشنبه (فردا) در برابر ساختمان سازمان ملل در خیابان الستین جنوبی در صنعا «موج خشم» خود را به نمایش بگذارند.

شورای سیاسی یمن از مردم خواست برای نشان دادن اعتراض و خشم خود نسبت به جنایت روز شنبه (امروز) عربستان و اعتراض به انتقال بانک مرکزی یمن از صنعا به عدن، تظاهرات کنند.

ارتش یمن: انتقام جنایت امروز عربستان را خواهیم گرفت

ارتش یمن طی بیانیه‌ای به حملات امروز جنگنده‌های ائتلاف عربستان در صنعا، پایتخت یمن واکنش نشان داد.

به گزارش شبکه تلویزیونی «المسیره» یمن، سرگرد «شرف لقمان» سخنگوی رسمی ارتش یمن با محکوم کردن این جنایت، تأکید کرد: «نیروهای ائتلاف عربستان ناتوان از این هستند که در جنبه‌های نبرد دستاوردی را کسب کنند و در این توهم هستند که با هدف قرار دادن افراد غیر نظامی می‌توانند ارتش و کمیته‌های مردمی یمن را به زانو در بیاورند».

وی همچنین از تمامی افراد وابسته به نیروهای مسلح که همچنان در حقیقت تجاوز عربستان و آمریکا شک دارند، خواست «لباس شرف و فداکاری ارتش» را به تن کنند و برای پیوستن به هم قطارهای خود راهی میدان‌ها نبرد علیه دشمنان یمن شوند.

سرگرد لقمان تهدید کرد، پاسخ ارتش یمن بعد از جنایت‌های امروز عربستان، با پاسخ‌های پیشین آن به متجاوزان متفاوت خواهد بود و ارتش و کمیته‌های یمن به زودی انتقام این جنایت را خواهد گرفت.

ارسال نظر: