آیت‌الله علم‌الهدی:

نباید در فشار اقتصادی دست به دست دشمن داد

کدخبر: 2067538

نماینده ولی فقیه در استان خراسان‌ رضوی گفت: در شرایط تحریم و فشار اقتصادی نباید دست به‌دست دشمن داد و میدان چپاول و یغماگری را برای او فراهم کرد تا کشور معیارها و ملاک‌های دینی خود را از دست بدهد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در جمع عزاداران حسینی در محل شهرداری مشهد اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران دنباله‌ واقعه کربلا و زمینه‌ساز ظهور حضرت امام زمان(عج) است.

وی افزود: عاشورای سال 61 هجری شروع یک جریان بود که تاکنون ادامه دارد و باید به این موضوع توجه ویژه داشت و از آن درس گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان‌رضوی بیان کرد: نگرش سطحی و قشری به واقعه عاشورا به‌دنبال تجدید خاطره غم، اندوه و مصیبت است، در حالی که نگرش جدی به این واقعه به‌دنبال ایجاد الگویی برای مقابله با ظلم و استکبار برگرفته از آموزه‌های دینی و قرآنی است.

وی با بیان اینکه حضرت اباعبدالله(ع) فرمودند مانند من با مثل یزید بیعت نمی‌کند، گفت: انقلاب اسلامی ایران با جان‌فشانی، ایثار و خون‌های بسیار به پیروزی رسید تا فردی مانند حضرت امام حسین(ع) در رأس جامعه قرار گیرد، بنابراین آزاد نیستیم با چند مشکل و فشار اقتصادی از ارزش‌های دینی خود بگذریم، آلوده به محرمات شویم و با دشمن معامله کنیم تا او از ما خوشش بیاید.

علم‌الهدی خاطرنشان کرد: برخی از افرادی که طی دوران دفاع مقدس عملیات‌های گوناگون را پشت‌سر گذاشتند، بعد از جنگ، قدرت، مقام و موقعیت آنان را وادار‌کرد که در برابر ولایت بایستند و نتوانند در برابر وسوسه‌های قدرت ایستادگی کنند.

وی ادامه داد: طبق آیه قرآن، مؤمن صادق دارای سه خصلت، باورمندی به خدا و رسول(ص)، نداشتن شک و تردید و مجاهدت در راه خدا با جان و مال است که یاران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در روز عاشورا همه این خصوصیت‌ها را داشتند.

امام جمعه مشهد با بیان این‌که کربلا و قیام حضرت امام حسین(ع) یک تابلو کامل و شفاف و تردید ناپذیر است، افزود: هیچ خواسته‌ای در مقابل خداخواهی، دین‌خواهی و پیامبرخواهی یاران حضرت امام حسین(ع) در کربلا وجود نداشت و این تابلو الگویی برای ماست که باید دنبال آن حرکت و آن را در زندگی اجرا کنیم.

ارسال نظر: