نامه جمعی از دانشجویان بورسیه به نمایندگان مجلس:

اسناد فراوانی از ضعف عملکرد وزیر علوم در پرونده بورسیه‌ها وجود دارد/ اسناد بزودی در اختیار نمایندگان استیضاح کننده قرار می‌گیرد

کدخبر: 2067575

در این نامه آمده است: اسناد و شواهد فراوان تاسفباری از ضعف شدید عملکرد وزیر محترم علوم و تیم همراه ایشان در پرونده بورسیه ها وجود دارد که در فرصت مقتضی، برای اصلاح این لکه ننگ تاریخی در دامان سیستم آموزش عالی، در اختیار نمایندگان استیضاح کننده قرار خواهد گرفت.

به گزارش « نسیم آنلاین »، نامه جمعی از دانشجویان بورسیه خطاب به نمایندگان مجلس به این شرح است:

نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی با سلام و اهدای تحیت

ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام عزای حضرت سید الشهدا (علیه السلام) و یاران باوفایش، درخصوص طرح درخواست استیضاح وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری نکاتی را به استحضار شما نمایندگان ملت می رسانیم. پیش از آن لازم می دانیم که از اهتمام شما بزرگواران، برای عمل به سوگند خود که در قالب عزم جدی برای استیضاح وزیر علوم و دفاع از حقوق و کرامت جامعه دانشگاهی نمایان شده است، تشکر ویژه خود را اعلام نماییم.

به تصریح کارشناسان و قاطبه جامعه دانشگاهی، متاسفانه عملکرد جناب آقای دکتر فرهادی در مدت تصدی مسئولیت وزارت علوم، به سختی قابل دفاع می باشد. رکود شدید حاکم بر فضای دانشگاه ها در سومین سال از عمر دولت یازدهم، رواج جو ناامیدی و افسردگی شدید در میان دانشجویان به ویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی، ایجاد جو امنیتی و خفقان در فضای فرهنگی دانشگاه ها، حضور عناصر مسئله دار و دارای سوابق ضدامنیتی در دانشگاه ها و سرکوب مطالبات صنفی، تنها گوشه ای از نتایج مدیریت ضعیف آقای دکتر فرهادی در وزارت علوم بوده است.

فضای دانشگاه ها که تا چند سال پیش موتور محرکه نظام آموزش عالی برای پیشتازی در عرصه تولیدات علمی بود، اکنون در چنان رخوت و خمودی ای فرو رفته که زنگ هشدار را به صدا درآورده است. در ابتدای شروع این رویکرد، دلسوزان به مسئولان دولتی هشدار می دادند که رویه سیاسی کاری افراطی، نتیجه ای جز عقب ماندگی در شور و نشاط علمی نخواهد داشت. آمار نگران کننده از اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر، بالا رفتن ناهنجاری های اخلاقی در عرصه حجاب و عفاف و موارد متعدد خودکشی، همگی در کنار هم، نشان از شکست سیاست های دولت یازدهم، با عاملیت وزیر فعلی علوم در عرصه علم و دانشگاه دارد.

وزارت علوم با تبدیل شدن به باشگاه سیاسی عده ای نیروی مغرض سیاسی و غیر علمی، تنها در عرصه انتقام گیری و کینه توزی نسبت به عناصر خدوم و متدین، دارای کارنامه موفقی بوده است. باید از وزیر محترم پرسید آیا بهتر نبود انرژی و وقتی که برای زیرپا گذاردن حقوق شهروندی دانشجویان بورسیه و اعضای هیات علمی اخراج شده، برای خشنودی فتنه گران هدر رفت، مصروف ارتقای بیش از پیش شاخصه های مربوط به رشد تولیدات علمی می شد؟ باید وزیر علوم پاسخ دهد که اگر واقعا مشکلات مربوط به بورسیه ها را حل کرده است چرا مرحوم ایوب آقایی در تیر 1395 خودکشی کرد؟ چرا بعد از مصاحبه وزیر علوم مبنی بر حل مشکل دانشجویان بورسیه 2 نفر از معاونین وی بطور مجزا در مصاحبه های خود اعتراف نمودند که مشکلات دانشجویان بورسیه هنوز پابرجاست. این دوگانگی در رفتار و عمل با کدام منطق همساز می باشد.

نمایندگان معزز ملت ایران

اگر سری به آرشیو خبرگزاری های مختلف بزنید به وفور، اسناد عدم کفایت آقای دکتر فرهادی در مدیریت پرونده بورسیه ها را مشاهده خواهید کرد. دانشجویان بورسیه در طول مدت وزارت ایشان نه حال روحی مساعدی داشته اند، نه حقوق مادی خود را دریافت کرده اند، نه جایابی شده اند و نه احترامی دیده اند. از همه مهم تر آقای دکتر فرهادی پس از بیانات مقام عظمای ولایت درخصوص ظلم به دانشجویان بورسیه، هیچ عکس العملی نشان نداد و کم ترین کاری که وظیفه ایشان بود بیانیه عذرخواهی و عزل تمام عاملان ظلم به دانشجویان بورسیه بود. همین یک مورد کافی است تا آقای دکتر فرهادی را از شرط ولایتمداری ساقط کند و طبق آن باید از ادامه مسئولیت ایشان نیز جلوگیری به عمل می آمد، که متاسفانه این گونه نشد.

بر طبق برخی شواهد عناصری وابسته به باندهای مدیریت اصلی این وزارت خانه را به صورت مطلق العنان در ید قدرت خود دارند و با ارائه اطلاعات غلط کاری کرده اند که وزیر در برخی امور از حداقل آگاهی لازم نیز برخوردار نباشد.

فراری دادن یکی از عناصر خاین به دانشجویان بورسیه یعنی غلامی، به بهانه رایزن علمی در کشور روسیه را باید به پرونده فتنه گران وزارت علوم اضافه کرد. در پایان ضروری است اعلام کنیم که دانشجویان بورسیه به هیچ وجه وابسته به هیچ جناحی نبوده و تنها وظیفه خود را خدمت در عرصه علمی نظام مقدس جمهوری اسلامی می دانند. شاهد این مدعا نیز رزومه پربار بسیاری از دانشجویان و فارغ التحصیلان بورسیه است که بر اثر ظلم های وزارت علوم، تحت مدیریت آقای دکتر فرهادی، از تمام حقوق قانونی خود محروم مانده اند.

اسناد و شواهد فراوان تاسفباری از ضعف شدید عملکرد وزیر محترم علوم و تیم همراه ایشان در پرونده بورسیه ها وجود دارد که در فرصت مقتضی، برای اصلاح این لکه ننگ تاریخی در دامان سیستم آموزش عالی، در اختیار نمایندگان استیضاح کننده قرار خواهد گرفت.

ارسال نظر: