وزیر خارجه روسیه:

آمریکا هیچ جدیتی برای مقابله با "جبهه النصره" در سوریه ندارد

کدخبر: 2067783

"سرگئی لاوروف" وزیر خارجه روسیه گفت مسکو هیچ نشانه‌ای از مقابله آمریکا با تروریست‌های "جبهه النصره" در سوریه مشاهده نمی‌کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: "سرگئی لاوروف" وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با شبکه یک تلویزیون روسیه تاکید کرد: مسکو هیچ نشانه ای از این واقعیت مشاهده نمی کند که آمریکا در حال مبارزه جدی با جبهه النصره در سوریه باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: هواپیماهای جنگنده آمریکایی بدون استفاده از مهمات های خود به پایگاه های هوایی باز می گردند. جنگنده های آمریکایی پروازهای زیادی انجام می دهند ولی کارایی آنها بسیار پایین است، حدود 15 تا 20 درصد.

لاوروف گفت: آمریکا حتی از روسیه خواسته است تا بمباران حلب را متوقف کند زیرا تعدادی از عناصر گروه های موسوم به معارضان میانه رو هستند که محاصره شده اند.

وزیر خارجه روسیه در ادامه اظهار داشت: این درخواستها مشکوک است. مقامهای واشنگتن در خواست می کنند که "کاری به جبهه النصره نداشته باشید و بعدا با جبهه النصره خواهیم جنگید چرا که الان تعدادی از نیروهای عادی (مخالفان میانه رو) در نزدیکی تروریست های النصره هستند." ولی آمریکایی ها در ماه فوریه قول داده بودند تا مخالفان میانه رو را از تروریست های النصره جدا کنند.

لاوروف گفت: جان کری هرگونه انگیزه پنهان آمریکا برای دفاع از این سازمان تروریستی را رد کرده است. تحت فشارهای مربوط به چنین رایزنی هایی، آمریکا اعلام کرده است که یکی از سرکردگان جبهه النصره را کشته است ولی این تنها یک مورد خاص و استثنایی بوده است که نشانگر سیاست واقعی آمریکا نیست.

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: پس از آنکه دولت رونالد ریگان گروه القاعده را ایجاد کرد و دولت جورج دبلیو بوش نیز گروه داعش را ساخت، نمی خواهیم دولت اوباما نیز در تاریخ به این عنوان شناخته شود که یک سازمان تروریستی دیگر به نام جبهه النصره را پایه گذاری کرده است.

ارسال نظر: