نتیجه نظرسنجی سراسری نشان می‌دهد

تحکیم موقعیت کلینتون در نظرسنجی‌ها پس از اظهارات رکیک ترامپ

کدخبر: 2067925

نتیجه جدیدترین نظرسنجی سراسری در آمریکا نشان می‌دهد در رقابت چهار نامزد انتخابات ریاست جمهوری، هیلاری کلینتون است موقعیت خود را به عنوان پیشتاز تقویت و فاصله خود را با دونالد ترامپ بیشتر کرده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: در حالی که تحلیل‌ها درباره مناظره دوم ریاست جمهوری نامزدهای اصلی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ادامه دارد، نتیجه یک نظرسنجی سراسری درباره موقعیت نامزدها منتشر شده است.

نظرسنجی مشترک شبکه ان بی سی و وال استریت ژورنال درباره دو موضوع وضعیت حمایت‌های مردمی و رای دهندگان از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و همچنین انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا منتشر شده است.

نتیجه این نظرسنجی نشان می‌دهد که هیلاری کلینتون توانسته پیشتازی خود بر دونالد ترامپ و دیگر نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری امریکا را تجکیم کند.

طبق این نظرسنجی، در رقابت دو نفره بین نامزدهای دموکرات و جمهوریخواه، کلینتون با جلب نظر 52 درصد رأی‌دهندگان، از آرای 38 درصدی ترامپ پیشی گرفته است.

در رقابت چهار نفره نامزدهای انتخابات شامل نامزدهای حزب آزادیخواه و حزب سبزها هم، کلینتون پیشتاز است.

بر این اساس، نامزد دموکرات با 46 درصد در برابر 35 درصد نامزد جمهوریخواه، 9 درصد «گری جانسون»، نامزد حزب آزادیخواه و 2 درصد «جیل استاین» از حزب سبزها، بیشترین شانس را برای پیروزی دارد.

در موضوع رقابت دموکرات‌ها و جمهوریخواهان برای انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا هم وضعیت به نفع هم حزبی‌های کلینتون و اوباما شده است.

دموکرات‌ها اکنون با کسب 49 درصد در برابر 42 درصد جمهوریخواهان، از شانس بیشتری برای کسب کرسی‌های بیشتر برخوردارند.

این نظرسنجی بلافاصله پس از انتشار فایل ویدئویی از اظهارات سال 2005 ترامپ گرفته شده است؛ فایلی که او در آن اظهارات رکیک و زننده‌ای درباره زنان مطرح کرده است.

ارسال نظر: