از سوی سازمان مدیریت بحران تهران؛

شکستگی لوله آب، عامل نشست زمین در میدان قیام اعلام شد

کدخبر: 2067945

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران عامل وقوع نشست زمین در میدان قیام پایتخت را شکستگی لوله انتقال آب به رباط کریم عنوان کرد و گفت: نشت آب موجب شست و شو و سستی خاک شده و حفره‌های متعددی در خاک این محدوده به وجود آورده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، احمد صادقی افزود: حادثه فرونشست زمین در میدان قیام در جریان زدن گمانه های جدید به منظور شناسایی حفره های زیرخاک این محدوده بود.

وی تصریح کرد: کارگر مقنی(چاه کن) درحال زدن گمانه بود که دیواره یکی از این حفره ها ریزش می کند و کارگر در زیر آوار مدفون می شود.

صادقی با اشاره به حادثه رخ داده برای آتش نشان حاضر در محل نیز گفت: آتش نشانان در حال نجات کارگر مدفون در خاک بودند که یکی از آنها نیز گرفتار و فوت می شود.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت شهر تهران ضمن رد هرگونه ارتباط این حادثه با تونل خط هفت متروی تهران تاکید کرد: محل وقوع نشست زمین با محدوده کارگاهی تونل خط هفت متروی تهران فاصله زیادی دارد.

وی با بیان اینکه از چند ماه گذشته گزارشات متعددی در خصوص نشت آب در محدوده میدان قیام به دست ما رسیده بود، خاطرنشان کرد: دستگاه های مختلف در حال بررسی علل نشت آب بودند که به ترک های موجود در آسفالت برمی خورند.

صادقی یادآور شد: مسدود شدن بخشی از میدان قیام در چند روز اخیر بدلیل شناسایی این ترک ها بود.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص زمان رفع شدن این مشکل گفت: اگر پرکردن حفره ایجاد شده از همین امشب آغاز شود و مشکل دیگری به وجود نیاید تا سه روز آینده وضعیت محدوده به حالت عادی خود بازمی گردد.

ارسال نظر: