استاندار تهران خبر داد:

ساخت قرارگاه فرماندهی بحران کشور به مساحت ۱۰۰ هکتار/ تاکید استاندار بر بسته شدن چاه‌های غیرمجاز

کدخبر: 2067950

استاندار تهران از ساخت قرارگاه فرماندهی بحران کشور به مساحت ۱۰۰ هکتار در محدوده مرقد امام خمینی(ره) خبر داد و گفت: این قرارگاه به عنوان انبار نگهداری تجهیزات ستاد بحران ملی و استانی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از استانداری تهران، «سیدحسین هاشمی» روز دوشنبه در حاشیه جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان تهران که با حضور «اسماعیل نجار» رئیس سازمان مدیریت بحران کشور برگزار شد، ضمن تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری امام حسین (ع) گفت: در این جلسه موضوع روند جلوگیری و کنترل فرونشست زمین در استان با حضور اساتید، کارشناسان و مدیران دستگاه های مربوط بررسی شد.

وی افزود: در ستاد هماهنگی مدیریت بحران استان راه های کاهش خسارت ناشی از بحران ها با توجه به هماهنگ سازی دستگاه‌ها مورد توجه است تا در زمان وقوع حادثه و بحران، شاهد حضور به موقع و پیشگیری از وقوع حوادث باشیم.

هاشمی تصریح کرد: در این جلسه مصوبه ایجاد قرارگاه ستاد فرماندهی بحران کشور در محدوده مرقد امام خمینی (ره) بررسی و مقرر شد کارگروهی متشکل از وزارت کشور و استانداری تصمیمات لازم را برای مقدمات ایجاد این قرارگاه بررسی کنند.

استاندار تهران با بیان اینکه مساحت قرارگاه ستاد فرماندهی بحران کشور 100 هکتار است تاکید کرد: این قرارگاه به عنوان انبار نگهداری تجهیزات ستاد بحران ملی و استانی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه سخنانش به موضوع بررسی بهره برداری از چاه‌های غیرمجاز در جلسه ستاد بحران اشاره کرد و گفت: در این جلسه مصوب شد تا چاه‌های غیرمجاز حتی در باغ‌های افرادی که با نفوذ از این چاه‌ها بهره‌برداری می‌کنند بسته شود و میزان بهره‌برداری از چاه‌های مجاز نیز مشخص شود.

هاشمی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد با همکاری جهادکشاورزی استان احیای زمین‌های کشاورزی که با فرونشست مواجه شده‌اند در دستور کار قرار بگیرد و به شکل موقت برای کشت محصولات در این مناطق، محدودیت ایجاد شود.

استاندار تهران با مهم دانستن مصوبات جلسات شورای هماهنگی مدیریت بحران تاکید کرد: این جلسات به منظور دسترسی به وضعیت ایده آل در مدیریت بحران‌ها برگزار می‌شود تا همچون دو سال گذشته با وقوع طوفان در تهران دستگاه‌ها دچار ناتوانی نباشند و بتوان همچون مدیریت بحران سیل در سولقان به خوبی عمل کرد.

ارسال نظر: