مقتدی صدر خطاب به اردوغان:

نیروهای ترکیه محترمانه خودشان از عراق خارج شوند

کدخبر: 2068140

"مقتدی صدر" رهبر جریان صدر عراق خطاب به اردوغان گفت که نظامیان خود را با حفظ شأنشان از عراق خارج کند و در غیر اینصورت به زور از خاک عراق بیرون خواهند شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، رهبر جریان صدر با تاکید بر لزوم خروج فوری نیروهای ترکیه از خاک عراق، افزود عراق نیازی به حمایت ارتش ترکیه ندارد واگر آنها خارج نشوند با ذلت آنها را اخراج خواهیم کرد.

صدر گفت: اردوغان باید به جای حمایت از مردم مسلمان عراق به فکر مسلمانان کشورش باشد که از دیکتاتوریها و سیاست های او رنج می برند.

العالم نوشت: مقتدی صدر خطاب به رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه گفت : "حضور نیروهای ارتش تو مسئله ای شنیع و غیر مجاز است پس بهتر است آنها محترمانه از موصل بیرون روند و گرنه طرد خواهند شد."

به دنبال اصرار مقام های ترکیه بر ادامه اشغالگری در داخل خاک عراق، تنش میان دو کشور در هفته های گذشته شدت گرفته است.

پارلمان ترکیه اوایل مهرماه امسال ادامه حضور نظامی ترکیه در سوریه و عراق را به مدت یک سال دیگر تصویب کرد.

پارلمان عراق هم با تصویب طرحی اقدام پارلمان ترکیه در تمدید حضور نظامی این کشور در عراق و سوریه به مدت یک سال را محکوم کرد.

درهمین حال حیدر العبادی نخست وزیر عراق دوشنبه گذشته ضمن هشدار دربارۀ طرح مقام های آنکارا برای مشغول کردن ارتش ترکیه در خارج از مرزهای این کشور، تأکید کرد که اجازه نخواهد داد نیروهای ترکیه در عملیات آزادسازی موصل شرکت کنند.

العبادی گفت: «نگران طرحی از سوی ترکیه هستم که هدفش محقق کردن برخی اهداف داخلی و مشغول کردن ارتش در خارج از مرزهاست».

پس از هشدارنخست وزیر عراق، رجب طیب اردوغان ضمن تاکید بر ادامه اشغال خاک عراق، خطاب به العبادی گفت که ما هر کاری بخواهیم انجام می دهیم و تو بهتر است که حد و حدود خود را بشناسی، تو در حد من نیستی.

ارسال نظر: