درگیری میان حامیان و مخالفان رئیس جمهور ونزوئلا

کدخبر: 2068201

در ادامه تلاش مخالفان دولت ونزوئلا برای برکناری وی از قدرت با برگزاری رفراندوم بار دیگر درگیری میان حامیان و مخالفان رئیس جمهور این کشور به خیابان‌ها کشید.

به گزارش « نسیم آنلاین »، در این اعتراضات که با درگیری همراه بود تعدادی از معترضان زخمی شدند.

در این میان ائتلاف مخالفان نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا نیز از زخمی شدن تعدادی دیگر از معترضان خبر داده‌اند.

این ائتلاف مادورو را به ایجاد بحران اقتصادی در این کشور متهم می‌کند؛ بحرانی که اکنون به کمبود غذا و دارو، نرخ بی‌سابقه تورم و گسترش شدید جرائم منجر شده است.

این درگیری‌ها با این حال در حالی رخ داده‌اند که اپوزیسیون این کشور با برگزاری‌ اعتراضات سراسری علیه مادورو به دنبال نشان دادن تمایل مردم برای برگزاری یک رفراندوم با هدف تغییر دولت فعلی هستند.

این تظاهرات قرار است به نوعی به مقامات اپوزیسیون ونزوئلا برای جمع‌آوری ۴ میلیون امضا که برای درخواست برگزاری رفراندوم ضروری است، کمک کنند.

اپوزیسیون این کشور اواخر این ماه جاری میلادی تنها سه روز زمان خواهد داشت تا این ۴ میلیون امضا را جمع‌آوری کند. فرآیند جمع‌آوری این امضاها ۲۶ تا ۲۸ اکتبر به طول خواهد انجامید و مقامات انتخاباتی ونزوئلا در ۱۳۵۶ پایگاه رای گیری ناظر بر آن خواهند بود.

با این حال اما اپوزیسیون این کشور امیدوار است تا پیش از برگزاری این فرآیند بتواند به پیروزی نمادین دست یابد.

با این حال طرف مقابل که حامیان مادورو محسوب می‌شوند نیز بیکار ننشسته و در سراسر کشور اقدام به برگزاری تظاهرات متعدد کرده است.

مادورو با حضور در یکی از مهمترین این تظاهرات در کاراکاس قدرت حزب سوسیالیست خود را تحسین و آن را یک انقلاب خواند.

منبع: ایسنا

ارسال نظر: