تاکید شورای سیاسی یمن بر مقابله با مداخله نظامی آمریکا

کدخبر: 2068267

"صالح الصماد" رئیس شورای عالی سیاسی یمن، مداخلۀ مستقیم نظامی امریکا را آخرین تیر در چنتۀ متجاوزان به یمن توصیف و بر مقابلۀ با آن تأکید کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از المسیره، "صالح الصماد" این سخنان را روز پنج‌شنبه و در مراسم جشن پنجاه و سومین سالگرد انقلاب 14 اکتبر یمن، «رهایی مردم یمن از سلطۀ بریتانیا» مطرح کرد.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن افزود امریکا با دروغ‌پراکنی و بهانه‌تراشی، در پی آغاز یک عملیات نظامی گسترده به سواحل الحدیده، المخا و باب‌المندب است.

پرس تی وی نوشت: مقامات امریکایی شامگاه چهارشنبه اعلام کردند یک ناوشکن این کشور برای دومین بار طی چهار روز گذشته هدف حملۀ موشکی نافرجام نیروهای یمنی قرار گرفته‌است.

یک مقام امریکایی به خبرگزاری رویترز گفت موشک‌های شلیک‌شده، به ناوشکن یو‌اس‌اس میسون و کشتی یو‌اس‌اس پونس، که آن را همراهی می‌کرده، اصابت نکرده‌است.

این مقام که نمی‌خواست نامش فاش شود، افزود یو‌اس‌اس میسون که در شمال تنگۀ باب‌المندب حضور داشت، در واکنش به این حمله، شلیک‌هایی پدافندی انجام داد.

در نخستین واکنش مقامات یمنی به خبر حملۀ امریکا، خبرگزاری سبأ یمن به نقل از یک منبع نظامی یمنی نوشت ادعای امریکا مبنی بر هدف قرار گرفتن ناوشکن این کشور از سوی ارتش و نیروهای مردمی یمن، بی‌اساس است.

صالح الصماد تأکید کرد: «ملت و نیروهای دفاعی یمن با پایداری و استقامت بی‌نظیر خود، متجاوزان را غافلگیر کرده و محاسبات آنها را به هم خواهند ریخت.»

این مقام بلندپایۀ یمنی با بیان اینکه حملۀ مستقیم نظامی امریکا، آخرین حربۀ متجاوزان علیه مردم یمن است، بر بسیج عمومی مردم برای تقویت ارتش و نیروهای مردمی یمن تأکید کرد.

الصماد حملۀ اخیر جنگنده‌های اف-16 ائتلاف تحت رهبری عربستان به یک مراسم ختم در صنعا که صدها کشته و زخمی برجای گذاشت، وحشیانه توصیف و آن را محکوم کرد.

وی گفت: «این حمله ما را به یاد جنایت‌های وحشیانه‌ای می‌اندازد که بریتانیا در دهۀ ششم قرن گذشته با هدف سرکوب انقلاب مردم یمن انجام داد.»

الصماد بیان داشت بمب‌ها و موشک‌های این کشور استعمارگر، همچنان بر سر کودکان، زنان، افراد سالخورده و غیرنظامیان فرود می‌آید و توطئه‌های این کشور علیه یمن ادامه دارد.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن تأکید کرد همانطور که بریتانیا سعی داشت با کنترل گذرگاه‌های آبی، قیمومیت خود را بر یمن تحمیل کند، امارات نیز تلاش دارد با تسلط و کنترل برسواحل آفریقا و یمن از باب‌المندب گرفته تا منطقۀ حضرموت و جزیرۀ سقطری، بندر عدن را به بندر «جبل علی» در دبی متصل سازد.

وی افزود امارات با تحمیل قیمومیت خود بر مناطق جنوبی یمن و با استفاده از ابزار زر و زور و کشتار برای همراه‌سازی فرماندهان و مشایخ جنوب با خود، همان نقش پیشین بریتانیا را ایفا می‌کند.

امارات متحدۀ عربی یکی از کشورهای هم‌پیمان با عربستان است که در تجاوز نظامی ریاض به یمن شرکت دارد.

ائتلاف تحت امر سعودی حملات مرگبار خود به کشور فقیر یمن را با هدف بازگرداندن قدرت به عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی این کشور آغاز کرد. عربستان در این جنگ از تسلیحات بعضاً ممنوعه، همچون بمب‌های خوشه‌‎ایِ تولید امریکا و بریتانیا، استفاده کرده و باعث مرگ بیش از 10 هزار نفر شده‌است.

در این حملات علاوه بر مرگ هزاران نفر، بسیاری از زیرساخت‌های یمن، از جمله بیمارستان‌ها، مدارس و کارخانه‌ها، تخریب و زمینۀ گسترش گروه‌های تروریستی از جمله القاعده، در این کشور فراهم شده‌است.

ارسال نظر: