قطع همکاری رژیم صهیونیستی با سازمان "یونسکو"

کدخبر: 2068291

وزیر صهیونیستی به دنبال قطعنامه اخیر "یونسکو" از تعلیق همکاری با این سازمان بین‌المللی خبر داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: "نفتالی بنت"، وزیر آموزش رژیم صهیونیستی پس از رای یونسکو مبنی به به رسمیت شناختن مسجد‌الاقصی به عنوان مکان مقدس مسلمانان از تعلیق همکاری خود با این نهاد بین‌المللی خبر داد.

قطعنامه اخیر یونسکو با خشم مقامات رژیم صهیونیستی و آمریکایی همراه بوده است. در همین ارتباط بنیامین نتانیاهو یونسکو را متهم کرد که مشروعیت خود را از دست داده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز پس از تصویب این قطعنامه گفت: آمریکا با قطعنامه سازمان علمی ، آموزشی ، فرهنگی ملل متحد (‌یونسکو) که ارتباط یهودیان را با «‌کوه معبد»‌ یا «حرم شریف قدس» رد می کند ، مخالف است.

تونر در کنفرانس خبری افزود :« ما از این قطعنامه یونسکو که در رای گیری روز پنجشنبه در پاریس پایتخت فرانسه تصویب شد مطلع شده ایم. آمریکا با چنین قطعنامه هایی به شدت مخالف است.»

سازمان یونسکو در روز پنج شنبه رای‌گیری درباره قطعنامه پیشنهادی تشکیلات خودگردان فلسطین، مصر، الجزایر، مغرب، لبنان، عمان، قطر و سودان درباره مسجد الاقصی را در دستور کار خود داشت. این سازمان قطعنامه‌ای را تصویب کرد که بر اساس آن، از نظر این نهاد جهانی مسجدالاقصی مکان مقدس مسلمانان است.

ارسال نظر: