برگزاری نهمین نشست "شورای اسلامی اوراسیا"

کدخبر: 2068295

مفتی‌های کشورهای مستقل مشترک‌المنافع در نهمین جلسه "شورای اسلامی اوراسیا" در ترکیه شرکت کردند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: نشست شورای اسلامی اوراسیا با موضوع «وحدت و همبستگی در برابر سوء‌استفاده از اسلام و دین و چشم‌اندازهای آتی» در «دلمه‌باغچه» ترکیه آغاز به کار کرد.

در این نشست، موضوعات مربوط به وقایع معاصر جهان اسلام از جمله «فعالیت جنبش‌های مربوط به سازمان فتح‌الله گولن در اوراسیا همچون یک تهدید جهانی»، «عاملان حوادث افراط‌گرایانه در اوراسیا»، «رسانه‌های جدید و سوء‌استفاده از دین»، «داعش، یک تهدید جهانی و خشونت» و «پیشگیری از سوء‌استفاده از دین» بررسی می‌شود.

اهداف شورای مذکور، تشکیل پیوند نزدیک و همکاری بین مؤسسات و سازمان‌های اسلامی و هماهنگی اجرایی میان ادارات مذهبی و سازمان‌های آموزش دینی عنوان شده است.

«مقصدبیک توکتوموشف» مفتی قرقیزستان نیز به همراه 120 نماینده از 33 کشور از جمله آذربایجان، بلاروس، بوسنی و هرزگوین، بلغارستان، استونی، گرجستان، کرواسی، قزاقستان، مونته‌نگرو، کریمه، کوزوو، لیتوانی، مقدونیه، مغولستان، مولداوی، رومانی، روسیه، اسلوونی، تاجیکستان، اوکراین، یونان، هلند، سوئد، انگلستان، اتریش، ایتالیا، آلمان، بلژیک، فرانسه، سوئیس، مصر و هند در این گردهمایی شرکت دارند.

شورای اسلامی اوراسیا در سال 1995 با هدف توسعه همکاری بین مؤسسات و سازمان‌های مذهبی در حوزه اورسیا تأسیس شده و نهادهای مذهبی دیگر کشورها نیز در نشست‌های آن شرکت می‌کنند.

ارسال نظر: