معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا عنوان کرد:

شناسایی اموال مکشوفه سرقتی در اینترنت/ پیگیری اموال مکشوفه با استفاده از تعیین مشخصه و بارگذاری تصویر

کدخبر: 2068364

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا از راه‌اندازی "آیکونی" در سایت پلیس آگاهی ناجا در خصوص شناسایی اموال مکشوفه و سرقتی خبر داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سرهنگ رضا موذن معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا در این خصوص گفت: سارقان برای سرقت از منازل معمولا اشیا کم حجم، قابل حمل و باارزش ریالی بالا را مد نظر دارند که کمترین آثار را از خود به جای گذارند و در ‌‌نهایت تبدیل اموال مسروقه به پول و نقدینگی سهل الوصول‌تر باشد.

وی افزود: در گذشته دفترچه‌ای توسط پلیس و با همکاری شهرداری‌ها در بین ساکنان بویژه شهر تهران توزیع می‌شد که امکان ثبت مشخصات کلیه اموال منزل، وجود داشت که در صورت سرقت، قابل پیگیری و رهگیری بود.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا با اشاره به اینکه در حال حاضر دیگر این دفترچه‌ها توزیع نمی‌شود، خاطرنشان کرد: ثبت و نگهداری این شماره سریال‌ها در گذشته به مالباخته برای رسیدن به اموالی که توسط پلیس از سارقان کشف شده بود، کمک شایانی می‌کرد.

موذن با بیان اینکه پلیس ممکن است در شناسایی اموال مکشوفه که بخش عمده آن از بین رفتن برچسب مشخصات است دچار مشکل شود، افزود: پلیس مبارزه با سرقت آگاهی ناجا با توجه به فضای اینترنتی و مجازی که در دسترس همگان قرار دارد و با نگاه نرم افزاری در خصوص شناسایی اموال مالباختگان، دستورالعمل جدیدی را در دستور کار خود قرارداده است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با راه اندازی «آیکونی» در سایت پلیس آگاهی ناجا در خصوص «شناسایی اموال مکشوفه و سرقتی»، برای عموم در بستر اینترنت امکانی فراهم خواهد شد که بتوانند با استفاده از تعیین مشخصه و بارگذاری تصویر اموال، روند کشف و استرداد اموال سرقتی را تسهیل کنند.

وی گفت: کسانی که در روند شناسایی، اموالشان کشف شد برابر روش جاری و تعریف اداری، ضمن مراجعه حضوری و پس از سیر مراحل انتظامی و قضائی، موفق به دریافت آن می‌شوند.

موذن خاطرنشان کرد: بیش از ۸۵ درصد از بستر این کار و موافقت‌های اولیه انجام شده است و در مسیر نهایی شدن و اجرایی است.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا اضافه کرد: امیدواریم شهروندان از طریق این سیستم در شبکه اینترنت بتوانند بخشی از اموالی که در اختیار پلیس قرار دارد را رویت و با طی این روند استرداد اموال مکشوفه‌ای که به دلیل عدم شناسایی، مسترد نشده، جلوگیری شود.

وی عنوان کرد: راه اندازی این فضا به پلیس در شناسایی اموال مالباختگانی که گا‌ها به دلیل مشکلات کاری، کهولت سن، بعد مسافت، عدم توانایی در شناسایی اموالشان و... امکان حضور در مراکز انتظامی را نیز ندارند، کمک شایانی خواهد کرد.

این مقام انتظامی در ادامه با بیان اینکه اغلب تلفن‌های همراه جدید توانمندی ذخیره اطلاعات در هر زمینه‌ای را دارند، مطرح کرد: شهروندان می‌توانند مشخصات اموال شخصی خود را که دارای شماره سریال و برچسب هستند را در بانک و فایلی در تلفن شخصی خود ذخیره کنند.، که بهتر است با کد گذاری فایل مربوطه در گوشی امکان دسترسی دیگران را در زمان احتمالی سرقت و یا مفقودی سلب نمایند.

وی گفت: این افراد با ثبت این اطلاعات می‌توانند در آینده چنانچه اموالشان مورد سرقت واقع شد، در سریع‌ترین زمان و شکل ممکن نسبت به شناسایی دقیق و استرداد اموال اقدام کنند

ارسال نظر: