سلیمانی: بازی‌های تدارکاتی تجربه بازیکنان را افزایش می‌دهد

کدخبر: 2068564

سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان گفت: کسب تجربه در بازی‌های تدارکاتی باعث می‌شود تا بازیکنان عملکرد موفق‌تری در بازی‌های بین‌المللی داشته باشند.

به گزارش « نسیم آنلاین » و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، فروزان سلیمانی- سرمربی تیم ملی فوتسال گفت: بعد از بازیهای آسیایی یکی از بهترین بازیهای خود را به نمایش گذاشتیم. روسیه تیم قوی است و عنوان دوم جهان را دارد. کاری به اسم تیم روسیه ندارم اما توان بازیکنانم نگاه کردم و به لحاظ تکنیک فردی بسیار خوب بودند. امروز تکنیک فردی بازیکنان در قالب کار تیمی با دوندگی بالایشان باعث شد تا شاهد بازی بسیار جذاب و فوتسال پسندی باشیم.

وی در ادامه بیان کرد: ما میخواهیم به حدی برسیم که وقتی با روسیه بازی می کنیم در زمین آنها باشیم.درصد مالکیت توپ در زمین حریف باشد نه خودمان. ما نیاز داریم تا از لاک دفاعی خود خارج شده و اعتماد ه نفس بازیکنان را بالا ببریم. از بازی دفاعی در آمده و باید کم کم جلوتر بیایم. برد و باخت برای ما مهم نیست و باید از باختهای خود درس بگیریم.

سلیمانی در ادامه بیان کرد: بازی در مقابل اسپانیا و روسیه سخت است و ما قصد داریم تا با انجام بازی هجومی شرایط تیمی خود را تغییر داده و به آمادگی بالایی برسیم. در چند ثانیه آخر گل تساوی را خوردیم و روی اشتباه فردی بازیکن تیم نتیجه بازی تغییر کرد.

وی ادامه داد: از نظر من گل خوردن در بازیهای تدارکاتی نه تنها ایرادی ندارد بلکه باعث می شود تا با پی بردن به نکات ضعف و قوت خود، درصدد آن باشیم تا تیم آماده ای را به مسابقات مختلف اعزام کنیم. بازیهای تدارکاتی محل کسب تجربه است. بهتر است در بازی های تدارکاتی گل دریافت کنیم تا در فینال بازیهای آسیایی.

وی در ادامه بیان کرد: تیم ایران به جوانگرایی روی آورده و با برنامه ریزی و انگیزه بالای بازیکنان در کنار حمایت مسئولین فدراسیون، قصد داریم تا در بازیهای آسیایی سال آینده موفق شویم.ما نیاز به بازیهای تدارکاتی با ژاپن، چین، تایلند و کشورهای شرق آسیا داریم تا بازیکنان تجربه کسب کنند. همچنین بازی با پرتغال که در سطح اروپا است باعث می شود تا روند تجربه سازی تیم صعودی باشد و بتوانیم به آمادگی خوبی برسیم.

سرمربی تیم ملی فوتسال در پایان گفت: امروز از بازیکنان خواستم تا در زمان بازی، دوندگی بالایی داشته باشند. خیلی خوب بازی کردند و فکر می کنم در چند ثانیه آخر نباید غفلت می کردیم اما این امر تجربه شد تا در بازیهای بعدی این مشکلات را رفع کنیم. فردا بازی به مراتب سخت تری خواهیم داشت. چرا که هر دو تیم شناخت خوبی نسبت به یکدیگر کسب کردند و امیدوارم شاهد بازی جذاب و عملکردی مطلوب باشیم.

ارسال نظر: