یکی از دانشجویان بورسیه:

اگر آقایی در آزمون جامع رد شد پس چطور از پروپزال خود دفاع کرد؟/ باید به حال آموزش عالی تاسف خورد

کدخبر: 2068658

دانشجوی بورسیه گفت: باید به حال آموزش عالی تاسف خورد؛ چرا که عضو کمیسیون آموزش مجلس نسبت به مراحل تحصیل در مقطع دکترا بی‌خبر است و گفته که آقایی در آزمون جامع رد شده؛ در حالیکه اگر وی در آزمون جامع رد شده بود، پس چگونه از پروپوزال خود دفاع کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، یکی از دانشجویان بورسیه در گفتگو با خبرگزاری دانشجو ، به اظهارات محمود صادقی، نماینده مردم تهران در مجلس در خصوص گزارش کمیته بررسی پرونده خودکشی دانشجوی بورسیه دانشگاه کاشان واکنش نشان داد.

وی افزود: واقعا باید به حال آموزش عالی و کمیسیون آموزش مجلس تاسف خورد که عضو کمیسیون مربوط به آن یا از سر غرض و کینه ورزی و یا از سرجهل و بی خبری نسبت به مراحل تحصیل در مقطع دکترا، با فریب مخاطب گفته که آقایی در آزمون جامع رد شده، در حالیکه اگر وی در آزمون جامع رد شده بود پس چگونه از پروپوزال خود دفاع کرده و چگونه مراحل نهایی کار رساله دکترای خود را انجام می داد؟

این دانشجو اضافه کرد: آیا این وکیل الدوله نمی داند که اگر آقایی در آزمون جامع رد می‌شد، طبق آیین نامه آموزشی دوره دکترا، از دانشگاه محل تحصیل اخراج می شد؟ آیا عقل سلیم باور می کند که مسئولان کینه توز و مغرض وزارت علوم دولت تدبیر و امید از فرصت رد شدن آقایی در آزمون جامع، برای بدنام کردن و اخراج او در همان زمان به راحتی گذشته باشند؟

این دانشجوی بورسیه در ادامه اضافه کرد: فرض کنیم دولت قبل در خصوص رسیدگی به وضعیت آقایی کوتاهی کرده باشد، پس وظیفه دولت جدید در این سه سال چه بوده است؟ تناقض صحبت های صادقی در این جاست که از طرفی مسئولان دولت قبل را به خاطر کوتاهی در رسیدگی به سلامت روحی و تامین مالی آن مرحوم شماتت می کند و در جای دیگر اساسا حقی برای آقایی قائل نیست. نکته اینجاست صادقی در مصاحبه خود تلویحا به شرایط وخیم جسمی آقایی در هنگام لغو بورس صحبت به میان آورد و علت را به وضعیت کاری وی مرتبط دانست و توجه نمی کند که با این صحبت، تاثیر مشکلات ناشی از ظلم های وزارت علوم را بر سلامت جسمی و روحی ایوب آقایی تایید کرده است.

وی ادامه داد: تناقض دیگر صحبت های این آقای وکیل الدوله این جاست که با تهمت زنی به وضعیت علمی مرحوم، تلویحا خود را علاقمند به دانشجویان قوی علمی معرفی می کند؛ در حالی که هم اکنون در میان دانشجویان بورسیه افرادی هستند که با دارا بودن ده ها مقاله، ثبت اختراع و معدل بالا، لغو بورس و لغو جایابی شده اند و یا دانشگاه ها به علت بورسیه بودن از جایابی آن ها خودداری می کنند و تاکنون هم صادقی موضعی در دفاع از این دانشجویان قدرتمند و نخبه نداشته است!

این دانشجوی بورسیه در پایان گفت: اظهارات کذب و وقیحانه صادقی نه تنها پاسخ مناسبی به مطالبه افکار عمومی برای مجازات مسببان این ماجرا نبود، بلکه به جریحه دار شدن بیشتر احساسات جامعه علمی و مردم منجر خواهد شد.

ارسال نظر: