رحیم‌پورازغدی در همایش "تسخیر لانه‌های جاسوسی مجازی استکبار جهانی":

برخی انقلابیون دهه ۶۰ در زمین بازی دشمن قرار گرفته‌اند

کدخبر: 2068794

عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه برخی انقلابیون دهه ۶۰ در زمین بازی دشمن قرار گرفته‌اند و فکر می‌کنند، گفت: برخی خیال می‌کنند این افراد جاسوس هستند اما اینگونه نیست بلکه آنها تن به سرکردگی دشمن داده‌اند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: حسن رحیم پور ازغدی عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی با حضور در همایش «تسخیر لانه های جاسوسی مجازی استکبار جهانی» که عصر امروز در شورای هماهنکی تبلیغات اسلامی برگزار شد، گفت: کسانی که وارد مبارزات آگاهی بخش می شوند یعنی گردان های آگاهی بخش، خطی را می شکنند که بوجود آورندگان فضای سایبر گمان می کردند آن خط هرگز شکسته نخواهد شد و امپریالیسم رسانه ای در دوره جدید تمام عیار خواهد بود.

وی افزود: همه ملتهایی که درگیر مقاومت هستند نیازمند حضور "گردانهای آزادیبخش در فضای مجازی" هستند، گفت: امروز دشمنان با واکنشی مواجه شدند که اگر این مسیر ادامه یابد گردانهای آزادیبخش در سراسر جهان تشکیل می‌شود.

رحیم پور ازغدی با تاکید بر اینکه نفس سلطه در گرو ناآگاهی و ناآگاه نگه داشتن افکار عمومی است، گفت: آگاهی بخشی در فضای مجازی، آگاهی بخشی است.

عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: 40 سال پیش رسانه‌هایی که دست انقلابیون بود, از دیوارنویسی تا اعلامیه و نوارکاست بود اما بعد از چند سال نبرد صاحبان همان رسانه‌های ضعیف پیروز شدند.

وی افزود: در زمان دوم نیمه نهضت اگر یک برگه اعلامیه حضرت امام دست کسی دیده می‌شود 6 ماه زندانی داشت حتی رساله امام هم 6 ماه زندان داشت.

رحیم‌پور ازغدی اظهار داشت: از آنجایی که پیام ما پیام آزادیبخشی بود، نظام سلطه شکست خورد. این اتفاق امروز باید در سطح جهان اسلام اتفاق بیفتد. توان تکنولوژی دشمن قابل مقایسه با ما نیست اما همین گردانهای آزادیبخش در جبهه مقابل به کار رفته و امروز صریحا اعلام می‌کنند در ارتش‌هایشان لشکرهایی فعال در حوزه سایبر دارند که فعالیت‌شان رصد کردن فضای مجازی است تا ببینند چگونه می‌توانند به جبهه مقابل ضربه بزنند.

عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اسناد لانه جاسوسی گفت: آمریکایی‌ها در آن زمان به رسانه‌های داخل حساسیت داشتند و در یکی از اظهار نظرهایشان تعجب می‌کنند که چگونه پیامهای امام در سطح کشور منتشر می‌شود. به همین خاطر ساواک و شاه را توبیخ می‌کردند که از هیچ چیز خبر ندارند.

وی با بیان اینکه استکبار و هژمونی رسانه ای شعار آگاهی می دهند اما همواره برخلاف آن عمل می کنند, گفت: آنان شبکه های زیادی دارند اما آنچه که گوش‌ها و چشم‌ها مخابره می‌شود میکروفونها نیست بلکه بوقهایی است که به یک میکروفن وصل است. گیرنده‌ها بسیار است اما فرستنده‌ها یکی است.

رحیم پور ازغدی تصریح کرد: برخلاف فعالیت کمونیستها و فاشیست‌ها که فضا را می‌بستند در جهان سرمایه‌‌داری صدها موج وجود دارد اما از همه این امواج یک پیام مصادره می‌شود. معنای هژمونی همین است، یعنی گفتمانی واحد از مرکزیت کنترل شود اما رنگ و لعابها متکثر باشد و رسانه‌های رنگارنگ وجود داشته باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: میتوان امروز فضای مجازی را دو قطبی کرد البته تنها انقلاب اسلامی این ظرفیت را دارد تا نیروهای آموزش دیده و تربیت شده‌ای را آماده کند تا به سرعت فضای جهان را تغییر دهند. دشمن با لبخند سر از بدن جدا می‌کند و کاری می‌کند که خود انسان علیه خودش بیندیشد و دشمن از این طریق کنترل احساسات و افکار می‌کند. ما به لحاظ بنیه‌های بالقوه بیش از همه گفتمانها باید از جهانی شدن فرهنگ و رسانه استقبال کنیم.

وی با بیان اینکه کاری که در فضای مجازی می‌شود این است که ذهن ما را هدایت می‌کند و به ذهن ما اولویت می‌دهد، گفت: سازوکار موتورهای جست‌وجوگر در فضای مجازی ایدئولوژیک است و کاملا با پیش‌فرض و هدف عمل می‌کند. برنامه‌هایی که امپریالیسم رسانه ای و استکبار در فضای مجازی پیگیری می‌کنند شامل چند چیز می‌شود از جمله اینکه نخبگان قدرت, ثروت و معرفت را کنترل کنند.

رحیم پور ازغدی افزود: عبارت قلم از شمشیر نیرومند است درست‌ترین جمله است. اگر 10 رسانه موثر را فعال کنیم کار هزاران شمشیر را خواهد کرد. کسانی که کنترل‌بخشی افکار عمومی را برعهده دارند می‌توانند از این طریق سبک زندگی را کنترل کنند. امروز تنها انقلاب اسلامی می‌تواند فضای رسانه‌ای را دو قطبی کند و هیچ گفتمان دیگری نمی‌تواند این کار را انجام دهد چرا که انقلاب اسلامی پدیده تازه است. انقلاب اسلامی به دنبال یک زیربنای دیگری در جهان بود و هنر بزرگ حضرت امام نیز زیربنای جدیدی ایجاد کرد و زمین بازی را عوض کرد.

وی با بیان اینکه برخی انقلابیون دهه 60 در زمین بازی دشمن قرار گرفته اند و فکر می‌کنند، گفت: برخی خیال می‌کنند این افراد جاسوس هستند اما اینگونه نیست بلکه آنها تن به سرکردگی دشمن داده‌اند.

عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه واقعگرایی غیر از واقع‌بینی است گفت: واقع‌بینی یعنی دیدن درست واقعیت اما آرمانگرا بودن یعنی رئالیسم در تحلیل و ایدئالیسم در روش. ما باید در حوزه نظر و تحلیل رئالیسم باشیم اما در حوزه عمل ایدئالیسم باشیم.

رحیم پور ازغدی ادامه داد: در جریان اعتراضات وال‌استریت در آمریکا فضاهای مجازی را بستند. اولین باری بود که از این سلاح علیه خودشان استفاده شد و این مسئله به ما سیگنال داد که از این فرصت می‌شود، استفاده کرد. با آموزش و انسجام می‌توان در این فضا به نتیجه رسید و آنچه در جریان است یک مبارزه ایدئولوژیک تمام عیار است.

وی افزود: وقتی استکبار جهانی فعالیت می‌کند چرا جبهه ضد استکبار جهانی وارد عمل نشود. وقتی به اسم جهانی‌سازی جهان را غربی می‌کنند پس ما هم می‌توانیم جهانی عمل کنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان تصریح کرد: در 150 سال مبارزات ضد استکباری ملت ایران, همه نهضت ها شکست خوردند, تنها نهضتی که به پیروزی رسید نهضتی بود که گفت ما مامور به تکلیف هستیم و نه نتیجه و البته نتیجه مادی را هم همین نهضت بدست آورد.

ارسال نظر: