سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس خبر داد

قرارداد "یونیت اینترنشنال" چیت‌چیان را به صحن علنی مجلس کشاند/ سخنگوی هیات رئیسه مجلس از پاسخ‌های وزیر نیرو قانع نشد

کدخبر: 2068845

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: آقای نعمتی از پاسخ های وزیر نیرو قانع نشد و سوال به صحن علنی ارسال شد.

به گزارش « نسیم آنلاین » اسدالله قره خانی در تشریح نشست کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، گفت: سوال برخی نمایندگان از وزیر نیرو نخستین دستورکار جلسه امروز کمیسیون انرژی بود که در بخش سوال آقای امیرآبادی فراهانی در خصوص افزایش حق انشعاب برق و مطرح شد که وزیر در پاسخ به این سوال اظهار داشت که حق انشعاب رشد متعادلی داشته است.

نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی، افزود: سوال دیگر آقای امیرآبادی در خصوص سرمایه گذاری‌های مردم در تجهیزات و شبکه‌های توزیع و چگونگی هزینه کرد این سرمایه گذاری‌ها بود که وزیر در این زمینه توضیحاتی ارائه کرد و آقای امیرآبادی از پاسخ وی راضی نشد و سوال به صحن علنی ارسال شد.

سقف بسیار بالای قرارداد 5 هزارمگاواتی یونیت اینترنشنال صلاحیت های لازم را می طلبد

قره خانی با بیان اینکه بخش بعدی جلسه به سوال آقای نعمتی در خصوص قرارداد وزارت نیرو با شرکت ترکیه‌ای یونیت اینترنشنال اختصاص یافت، ادامه داد: آقای نعمتی در نخستین سوال خود اظهار داشت که سقف بسیار بالای قرارداد 5 هزارمگاواتی می‌طلبد که شرکت یونیت اینترنشنال صلاحیت های لازم را داشته باشد و ارزیابی در صلاحیت‌ها ضروری است و باید مشخص شود که این شرکت به عنوان مجری یا واسطه وارد نیرگاه سازی می شود.

وی با بیان اینکه حجم بالای قرارداد واگذاری در مناقصه را می طلبید، یادآور شد: با توجه به اینکه در حال حاضر فضای سرمایه گذاری باز شده چرا تمام حجم سرمایه گذاری به یک شرکت واگذار شده است.

ضمانت نامه وزارت اقتصاد به یونیت اینترنشنال ابهام دارد

قره خانی با اشاره به اینکه ضمانت نامه وزارت اقتصاد به یونیت اینترنشنال یکی از ابهامات و موارد سوال آقای نعمتی از وزیر بود، افزود: مدیریت پروژه، مالکیت پروژه با شرکت ترکیه‌ای بوده بنابراین به این ضمانت احتیاجی نداشته است و در مورد انتقال فناوری به داخل نیز ابهاماتی وجود داشته که متاسفانه همکاری شرکت های داخلی با این شرکت در این قرارداد دیده نشده است.

وی با بیان اینکه ایران باید در نیروگاه سازی به خودکفایی دست یابد، ادامه داد: با توجه به اینکه صفر تا صد پروژه‌های نیروگاه سازی به یونیت اینترنشنال واگذار شده امکان انتقال تکنولوژی بسیار ضعیف است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: آقای نعمتی از پاسخ های وزیر نیرو قانع نشد و سوال به صحن علنی ارسال شد

ارسال نظر: