بهرام بدخشانی در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

مادی‌گرا نیستم اما پیشنهادات کاری کم شده/ سرمایه گذاران عجیب در سینما زیاد شده اند

کدخبر: 2068865

این فیلمبردار اظهار کرد: متأسفانه در سالهای اخیر از این تیپ سرمایه گذاران عجیب در سینما زیاد شده است و همه نیز می دانند اینها از کجا آمده اند ولی برای حل معضلات برآمده از آنها کاری صورت نمی گیرد.

ببهرام بدخشانی فیلمبردار پیشکسوت سینمای ایران درباره تازه ترین فعالیتهای سینمایی اش به « نسیم آنلاین » گفت: آخرین کار سینمایی که انجام دادم یک درام سینمایی با مایه‌های معمایی به نام «نگار» بود که علیرغم پایان تولید اما گویا به پیشنهاد کارگردان رامبد جوان برای جشنواره فجر امسال نگه داشته شده و بعد از رونمایی در جشنواره خواهد بود که اکران سراسری آن آغاز می شود.

بدخشانی درباره فضای کاری «نگار» بیان داشت: از جمله آثار سینمای ایران است که مفهوم ژانر را تداعی می کند و سعی شده یک فیلم معمایی-جنایی خالص که هم ویژگیهای بومی را لحاظ کرده باشد و هم استانداردهای بصری، خلق شود.

سرمایه گذاران عجیب در سینما زیاد شده اند

وی با اشاره به دیگر فیلم آماده اکرانش بیان داشت: «آخرین بار کی سحر را دیدی؟» که آن هم رگه های پلیسی دارد دیگر فیلم من است که آماده اکران است و البته به زودی هم روی پرده خواهد رفت.

بدخشانی با اشاره به دردسرهای پیش آمده به دلیل بدحسابی سرمایه گذار این فیلم خاطرنشان ساخت: اغلب همکاران این فیلم به دلیل عدم پای بندی به تعهدات مالی سرمایه گذار، دچار مشکل شدند و البته در نهایت مجبور شدند که با توفق مالی بخشی از طلب خود را بگیرند و رضایت دهند.

این فیلمبردار ادامه داد: متأسفانه در سالهای اخیر از این تیپ سرمایه گذاران عجیب در سینما زیاد شده است و همه نیز می دانند اینها از کجا آمده اند ولی برای حل معضلات برآمده از آنها کاری صورت نمی گیرد.

فیلمبردار مادی گرایی نیستم

فیلمبردار آثاری نظیر «بمانی»، «دوئل­­» و «هیوا» با بیان اینکه امسال به لحاظ حرفه ای سال خلوتی برایش بوده به « نسیم آنلاین » گفت: امسال کار مهمی انجام ندادم و متأسفانه هیچ کدام از پیشنهاداتی که صورت گرفت به نتیجه نرسید. دوستان تماس می گیرند، حال و احوال را می‌پرسند و می‌خواهند سناریو بفرستند اما در نهایت خبری نمی شود.

وی در پاسخ به این پرسش که چقدر از این به نتیجه نرسیدن پیشنهادات ناشی از آن می شود که به عنوان یک باتجربه، فیلمبردار گرانی است اظهار داشت: خیلی کودکانه است که اگر بخواهند با همان تماس تلفنی به این نتیجه برسند که چون دستمزدم زیاد است نمی توانند با من کار کنند.

این فیلمبردار افزود: من ذاتا آدم مادی گرایی نبوده ام و هیچ گاه هم مشکل دستمزد نداشته ام؛ بحث اصلی ام بر سر کیفیت فیلمنامه است و البته ابزار مورد نیاز برای کار. در اغلب کارها هم با شرایط کنار آمده ام اگر فیلمنامه محتوای خوبی برای کار داشته باشد.

ارسال نظر: