نامه قرارگاه احمدی روشن استان بوشهر خطاب به رئیس‌جمهور:

حذف کارت سوخت در تقابل با اقتصاد مقاومتی است

کدخبر: 2068883

در این نامه آمده است: با توجه به قانون اصلاح الگوی مصرف و بندهای ۴،۱۵،،۱۶و ۱۹ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، حذف کارت سوخت در تقابل با این سیاست‌ها بوده و خسارت‌های جبران ناپذیری برای کشور در پی خواهد داشت.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی، در پی حذف کارت هوشمند سوخت از سوی رئیس جمهور، قرارگاه احمدی روشن استان بوشهر در نامه ای، پیامدهای مخرب آن را به ایشان یاد آوری کرد.

جناب آقای دکتر روحانی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

اخیراً خبر حذف کارت سوخت به دستور شما در رسانه ها و ابلاغ آن به شرکت پالایش و پخش فراورده های نفتی مایه تعجب و حیرت دغدغه مندان اقتصاد مقاومتی شده است.

برخود لازم می دانیم تا با بیان مزایای کارت سوخت و خسارتهایی را که در صورت عدم اجرای آن رخ خواهد داد، جهت یادآوری به سمع و نظرتان برسانیم.

این طرح در۶ تیرماه ۱۳۸۶ شروع به کار کرد و در دیدار هیئت دولت با مقام معظم رهبری حضرت آقا این کار دولت را شجاعانه خواندند و خواستار استمرار آن شدند،منفعت اقتصادی مستقیم و غیرمستقیم ناشی از اجرای این طرح تا این مدت حدود۱۰۰ میلیارد دلار برآورد شده که ۷۵ میلیارد دلار به طور مستقیم ناشی از کاهش مصرف و واردات بنزین و ۲۵ میلیارد دلار ناشی از جایگزینی بنزین باCNG و اما دیگر دستاوردهای این طرح به صورت تیتر وار خدمت شما عرض می گردد:

جلوگیری از قاچاق سوخت

صرفه جویی در مصرف سوخت

کاهش واردات بنزین و زمینه سازی برای بی اثرکردن تحریم واردات

ایجاد تنوع در سبد سوخت کشور و افزایش مصرف CNG

ایجاد بانک اطلاعات روزآمد از وسایل نقلیه و ...

استفاده بیشتر از خودروهای شخصی، افزایش ترافیک و آلودگی هوا رادر پی خواهد داشت. همچنین لازم به ذکر است امروزه یکی از راههای تحقق اقتصاد مقاومتی، ایجاد شفافیت است؛ حال سوال اینجاست که چرا برای توجیه اجرای FATF موضوع شفافیت اقتصادی مطرح می شود ولی در عمل با طرح های ایران کد و شبنم و سامانه هوشمندکارت سوخت که بسترهایی برای ایجاد شفافیت اقتصادی مقابله و از طرف شما و دولت تدبیر و امید کان لم یکن تلقی می گردد.

حال با توجه به قانون اصلاح الگوی مصرف و بندهای۴،۱۵،،۱۶و۱۹سیاستهای اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، حذف کارت سوخت در تقابل با این سیاستها بوده و خسارتهای جبران ناپذیری برای کشور در پی خواهد داشت .

آن گره را چون نیارستی گشود

این گره بگشودنت دیگر چه بود

ارسال نظر: