وزیر دفاع ترکیه:

منطقه امن را در شمال سوریه گسترش می‌دهیم

کدخبر: 2068908

همزمان با سلطه شورشیان سوری بر شهر "دابق" در شمال حلب با حمایت تانک‌ها و نیروی هوایی ترکیه به عنوان بخشی از عملیات سپر فرات، آنکارا اعلام کرد: قصد دارد "منطقه امن" در شمال سوریه را گسترش دهد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، به نقل از پایگاه خبری آر.تی، فکری ایشیک، وزیر دفاع ترکیه درباره حملات کنونی در سوریه گفت: در حال حاضر نیروهای ترکیه کنترل یک خط مرزی ۹۰ کیلومتری را برعهده دارند که ۲۰ کیلومتر به داخل سوریه گسترش یافته است.

وی افزود: نیروهای مسلح ترکیه قصد دارند بیش از پیش به پایگاه‌های تروریست‌های داعش نفوذ کنند و این منطقه امن را تا ۴۵ کیلومتر گسترش دهند. ما یک منطقه امن در شمال سوریه ایجاد خواهیم کرد و در نتیجه قلمرویمان را از این تهدید پاک می‌سازیم.

ایشیک ضمن تحسین "موفقیت عملیات سپر فرات" ادامه داد: در حال حاضر تروریست‌های داعش زمان سخت‌تری را سپری می‌کنند. مخالفان سوریه تحت حمایت ترکیه شهر دابق را از داعش پس گرفتند.

سیف ابوبکر، یکی از فرماندهان یگان حمزه پیشتر اعلام کرده بود که حدود ۲۰۰۰ نیرو با تانک‌ها و حمایت توپخانه‌ای ارتش ترکیه وارد دابق شدند.

دابق مرکز تلاش‌های تبلیغاتی داعش است و تروریست‌ها معتقدند که این شهر صحنه یک مبارزه آخرالزمان خواهد بود.

عملیات "سپر فرات" علاوه بر نابود کردن تروریست‌ها قصد دارد کردهای سوریه را که قلمرو خود در شمال این کشور را در ماه‌های اخیر گسترش داده‌اند کنترل و سرکوب کند. آنکارا یگان‌های "مدافع خلق" کرد را شاخه‌ای از حزب کارگران کردستان ترکیه موسوم به پ.ک.ک می‌داند.

در همین حال ارتش ترکیه نیز امروز (دوشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد: مخالفان سوری تحت حمایت ترکیه کنترل ۹ منطقه از جمله روستای دابق را از داعش پس گرفتند و به امنیت مرزی میان شهرهای "کلیس" و "کارکامیش" ترکیه دست یافتند.

نیروهای مسلح ترکیه در این بیانیه کتبی افزودند: پس گرفتن کنترل دابق تهدید راکتی تروریست‌های داعش برای ترکیه را از بین می‌برد.

در درگیری‌های ۲۴ ساعت گذشته ۹ شورشی سوری تحت حمایت ترکیه کشته و به ۲۴ تن از آنها زخمی شدند در حالی که تلفات در بین تروریست‌های داعش بسیار زیاد بوده است.

مخالفان سوری تحت حمایت ترکیه نیز اعلام کردند: پس از درگیری‌های صبح یکشنبه شهر دابق را پس گرفته و تروریست‌های داعش را مجبور به فرار از پایگاهشان کردند.

ابراهیم کالین، سخنگوی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه نیز گفت: آزادی دابق یک پیروزی "استراتژیک و سمبلیک" علیه داعش است.

منبع: ایسنا

ارسال نظر: