نامه بسیج دانشجویی ۲۶ دانشگاه کشور خطاب به کمیسیون تلفیق مجلس:

واردات و کشت محصولات تراریخته برای پنج سال تعلیق شود

کدخبر: 2068912

در این نامه آمده است: ما از نمایندگان می‌خواهیم که با رأی مثبت خود به مصوبه کمیسیون کشاورزی در "ممنوعیت واردات، تولید و مصرف محصولات تراریخته در برنامه توسعه ششم" فرصتی را فراهم آورند تا محققان و کارشناسان ریز به ریز و جزء به جزء تمامی ابعاد و خصوصیات محصولات تراریخته را مورد بررسی و ارزیابی دقیق قرار دهند.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی؛ بسیج دانشجویی 26 دانشگاه کشور طی نامه ای خطاب به اعضاء کمیسیون تلفیق برنامه ششم مجلس شورای اسلامی اعلام کردند: اذناب داخلی کمپانیهای صهیونیستی جهت تراریخته کردن محصولات کشاورزی ایران و نابودی بذرهای اصیل و ذخایر ژنتیکی کشور پاسخ نمی‌دهند که اگر محصولات تراریخته سالم هستند چرا38کشور پیشرفته جهان به همراه رژیم اشغالگر قدس این محصولات را کشت نمی‌کنند؟ متن این نامه به شرح ذیل می باشد:

علم اقتدار است؛ هر کس آن را یافت، تحکم می‌کند، و هرکس که نیافت بر او تحکم می کنند.

امیرالمؤمنین علی (ع)

سلام بر حجت‌الله فی‌الارضین، سلام بر نایب بر حق ایشان، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای و سلام بر امام راحل و شهیدانی که با خون پاکشان مستحکمترین دژ را برای احقاق حقوق مستضعفین ساختند؛ آنان که با سلاح، کلام و تفکر خویش مستکبرین عالم را به زانو درآوردند.

و سلام بر آنها که با پیمودن راه شهیدان به پاسداشت خونشان درآمدند؛ آنان که ذره‌ای از اندیشه‌های بر حق اسلام و انقلاب عقب‌نشینی نکردند و با همت استوار خویش در راستای اعتلای اسلام و ایران کوشیده و می‌کوشند.

اعضاء محترم کمیسیون تلفیق برنامه ششم مجلس شورای اسلامی با اهداء سلام و تحیت مستحضرید بخش مهمی از شرایط ملتهای مظلوم و عقب نگهداشته در جهان امروز ناشی از عدم دستیابی به امکانات و فناوری است. در حالی که صاحبان نامشروع قدرت و ثروت با به‌کارگیری فناوری در راستای اهداف شوم خود شیشه عمر این ملتها را به دست گرفته و آنها را چپاول می‌کنند؛ چه اینکه با استفاده از فناوری مادیات آنها را به تاراج برده و یا با استفاده از آن در رسانه‌ها ، اخلاق و ارزشهای معنوی را کم رمق می‌کنند و به یغما می‌برند.

نقشه‌های شوم دشمنان ایران و مسلمانان جهان برای به تسلیم کشاندن ملتهای غرب آسیا فقط با افروختن آتش جنگ یا حمایت از تروریستهای جنایتکار یا تحریم و روشهای آشکار نیست؛ بلکه این نقشه‌های شوم طی دو دهه گذشته وارد عرصه جدیدی شده که عموماً در رده «تهدیدات غیر آشکار» قرار می گیرند.

در این میان توسعه علوم و فناوریهای نوین زیستی ابزارهای جدیدی برای تهدید در حوزه سلامت غذایی و بهداشت و درمان در اختیار مستکبرین عالم قرار داده است. توسعه بیماری و افزایش تعداد بیماران، گذشته از ابعاد امنیتی، راهبردی اساسی و تجارتی عظیم برای شرکتهای داروساز، تجهیزات پزشکی، واکسیناسیون و اقلام دیگر فراهم آورده است.اما به‌طور خاص آنچه امروز موجبات دغدغه مردم به‌ویژه جامعه نخبگانی و دانشجویی کشور را فراهم آورده، احساس خطر در مسئله «تجاری‌سازی، تولید و واردات محصولات دستکاری شده ژنتیک، موسوم به تراریخته» است.

مدتهاست دشمنان به این نتیجه رسیده‌اند که به‌جای روشهای کم‌ نتیجه و پرهزینه تهدیدات سخت، از روش تهدیدات بیولوژیک به جامعه اسلامی آسیب برسانند؛ مسلمانان را از درون تضعیف کنند و به سه هدف بزرگ خود برسند که شامل موارد زیر است:

1-تضعیف دین، اعتقادات دینی، ارزشهای معنوی و اخلاقی و ایمانهای قوی ملتهایی که برای مقابله با ظلم و تبعیض و جنایتهای استکبار و صهیونیسم جهانی به پا خاسته‌اند.

2-تجارت عظیم صدها هزار میلیارد دلاری با جان مردم برای کسب منفعت تجاری.

3-نابودی زیرساختهای کشاورزی و امنیت غذایی کشورهای هدف با تراریخته کردن و وابسته کردن کشاورزی و غذای مردم به کمپانیهای صهیونیستی.

افشاء اسناد نفوذ امنیتی بنیاد راکفلر و کمپانی مونسانتو در سطوح تصمیم‌گیر و تصمیم‌ ساز، برای رهاسازی زودهنگام و بدون ارزیابی لازم این محصولات، موضوعی نگران کننده و درخور توجه است.

اذناب داخلی کمپانیهای صهیونیستی جهت تراریخته کردن محصولات کشاورزی ایران و نابودی بذرهای اصیل و ذخایر ژنتیکی کشور پاسخ نمی‌دهند که اگر محصولات تراریخته سالم هستند چرا38کشور پیشرفته جهان به همراه رژیم اشغالگر قدس این محصولات را کشت نمی‌کنند؟

پیش از این مرکز پژوهشهای مجلس نسبت به عدم سلامت این محصولات هشدار داد و کمیسیون کشاورزی،‌ در مصوبه‌ای دقیق و هوشمندانه، واردات و کشت این محصولات را طی پنج سال آینده ممنوع اعلام کرد. حال این مصوبه نیاز به تأیید کمیسیون تلفیق و تصویب در صحن دارد تا پس از تأیید شورای نگهبان به قانونی مترقی تبدیل شود. قانونی شبیه آنچه در کل اتحادیه اروپا ـ به عنوان پیشتاز این فناوری ـ نیز وجود دارد.

ما از نمایندگان انقلابی مردم ایران اسلامی می‌خواهیم که با رأی مثبت خود به مصوبه کمیسیون کشاورزی در «ممنوعیت واردات، تولید و مصرف محصولات تراریخته در برنامه توسعه ششم» فرصتی را فراهم آورند تا محققان و کارشناسان ریز به ریز و جزء به جزء تمامی ابعاد و خصوصیات محصولات تراریخته را مورد بررسی و ارزیابی دقیق قرار دهند تا ویژگیهای خوب یا بد و سلامت‌بخش یا بیماری‌زای آنها مشخص گردد و به سبب تصویب این مصوبه در مدت زمان ممنوعیت، از خطرات و آسیبهای امنیتی ناشی از مصرف -توزیع عمده آن جلوگیری گردد.

از شما بزرگواران خواستاریم که با تصویب این قانون به مدت پنج سال واردات و کشت تراریخته ها تعلیق گردد و با برچسب‌زنی به محصولات موجود بازار، امنیت غذایی و سلامت مردم و کشاورزی تضمین شود؛ در طول این پنج سال باید نقد و بررسی و توسعه تحقیقات تراریخته در دستور کار قرار گیرد.

نمایندگان محترم

جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان ام‌القرای جهان اسلام و الگوی کشورهای اسلامی، باید با شکست دادن نفوذ دشمن، سلامت و امنیت را به کشور و مردم بازگردانده و عاقلانه، منطقی، و علمی و کارشناسی تحولات این عرصه در جهان رصد شود. پیشنهاد «تعلیق تا زمان ارزیابی دقیق» هوشمندانه‌ترین تصمیمی است که می‌تواند خطرات احتمالی سلامتی، امنیتی و زیست محیطی را از میهن عزیز اسلامی دور کند. من ا... توفیق ارسال کنندگان نامه : 1-بسیج دانشجویی دانشگاه سیستان و بلوچستان . 2- بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان . 3- بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور مرکز اصفهان . 4- بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور مرکز مبارکه . 5- بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور مرکز نجف آباد . 6- بسیج دانشجویی دانشگاه زنجان . 7- بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک . 8- بسیج دانشجویی دانشگاه تفرش . 9- بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اراک . 10- بسیج دانشجویی دانشگاه اراک. 11- بسیج دانشجویی دانشگاه خلیج فارس . 12- بسیج دانشجویی دانشکده فنی مهندسی جم . 13- بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر. 14- بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان . 15- بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور مرکز رشت . 16- بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت. 17- بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان . 18- بسیج دانشجویی دانشگاه کردستان . 19- بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی البرز . 20- بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت . 21- بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور مرکز زاهدان . 22- بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان . 23- بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور مرکز بم . 24- بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافت . 25- بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان . 26- بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند . 27- بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور مرکز بیرجند 28- جامعه اسلامی دانشجویان دانشکده فنی مهندسی جم . 29-جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه خلیج فارس . 30- قرارگاه شهید احمدی روشن استان اصفهان . 31- قرارگاه شهید احمدی روشن استان سیستان و بلوچستان. 32- قرارگاه شهید احمدی روشن استان قم . 33- قرارگاه شهید احمدی روشن استان بوشهر . 34- قرارگاه شهید احمدی روشن استان خراسان جنوبی . 35- قرارگاه شهید زین الدین استان بوشهر . 36-شورای تبیین مواضع استان سیستان و بلوچستان . 37- شورای تبیین مواضع استان اصفهان .

ارسال نظر: