سخنگوی سازمان آتش‌نشانی کشور خبر داد:

انفجار گاز در خیابان فدائیان اسلام/ آتش سوزی در هنرستان پسرانه

کدخبر: 2068915

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از وقوع انفجار در یک واحد مسکونی در خیابان فدائیان اسلام خبر داد و گفت: در این حادثه ۴ واحد مسکونی تخریب شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سید جلال ملکی گفت: حادثه انفجار ساعت ۷:۴۹ صبح امروز به سامانه ۱۲۵ اعلام شد و بلافاصله ۲ ایستگاه آتش نشانی به محل حادثه در خیابان فدائیان اسلام، خیابان پروین اعتصامی، اعزام شدند.

وی گفت: با حضور نجاتگران در محل حادثه مشخص شد انفجار و آتش سوزی در مجتمع ۵ طبقه ۲۰ واحدی رخ داد که آتش در طبقه ۲ و در یک واحد مسکونی ۵۵ متری شروع شده است. این انفجار شدید باعث شد که این واحد مسکونی و ۳ واحد مسکونی مجاور آن تخریب شده و ۱۰ واحد مسکونی دیگر نیز دچار شکستگی شدید در و پنجره و ترک خوردگی دیوارها شوند.

ملکی ادامه داد: در این حادثه یک نفر دچار مصدومیت شد که بلافاصله توسط ماموران اورژانس به بیمارستان منتقل شد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران درباره علت وقوع این حادثه نیز گفت: تجمع گاز شهری و ایجاد جرقه باعث به وجود آمدن این حادثه شده است. عملیات امدادرسانی و ایمن سازی در ساعت ۸:۴۹ به پایان رسید.

وی همچنین از حادثه دیگری در روز جاری در یک هنرستان پسرانه خبر داد و گفت: حادثه در ساعت ۸.۴۶ صبح دوشنبه به سامانه ۱۲۵ اعلام شد و بلافاصله دو ایستگاه به محل حادثه در خیابان ۱۷ شهریور اعزام شدند.

وی افزود: با حضور نجاتگران آتش نشانی در محل حادثه مشخص شد آتش‌سوزی در یک هنرستان فنی حرفه‌ای پسرانه در قسمت کارگاهی آن رخ داده و دو اتاق بخش اداری و دیوارهای آن دچار آسیب و خسارت شده است.

ملکی گفت: نجاتگران بلافاصله به دو گروه تقسیم شد و عملیات اطفای حریق را آغاز کردند بررسی ها نشان می داد مرد ۴۵ ساله ای که از پرسنل اداری این هنرستان بود به دلیل وقوع حادثه دچار مصدومیت شده اما خوشبختانه موردی از آتش سوزی در بین دانش آموزان مشاهده نشد.

ملکی درباره علت وقوع این حادثه نیز گفت: این حادثه به دلیل نشت گاز از موتورخانه و ورود آن به بخش رایدرها اعلام شده است که این نشست باعث وقوع انفجار و آتش سوزی شد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران با توصیه به شهروندان به دلیل نزدیک شدن فصل سرما گفت: به شهروندان توصیه می شود حتما قبل از استفاده از سیستم گرمایشی نسبت به عایق بندی سیستم های گرمایشی دقت لازم را مبذول کنند.

ارسال نظر: