رئیس مجلس لبنان:

عربستان سعودی مانع ریاست جمهوری "میشل عون" است

کدخبر: 2068919

"نبیه بری" رئیس مجلس لبنان در ملاقات با مقامات حزب الله تاکید کرد که عربستان اجازه نمی‌دهد ژنرال "میشل عون" رئیس جمهور شود حتی اگر "سعد حریری" رئیس حزب جریان "المستقبل" از نامزدی او حمایت کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: « نبیه بری» رئیس مجلس لبنان در ملاقات با مقامات حزب الله تاکید کرد حتی اگرسعد حریری رئیس حزب جریان المستقبل از نامزدی ژنرال« میشل عون» حمایت کند، عربستان اجازه نمی دهد او رئیس جمهور شود.

همزمان با این اظهارات، برخی منابع در حزب جریان المستقبل و حزب جریان آزاد ملی تاکید کردند که سعد حریری تا پایان هفته جاری حمایت خود را از نامزدی ژنرال عون در انتخابات ریاست جمهوری لبنان اعلام می کند.

چرا حریری به ریاض رفت؟

در محافل رسانه ای و سیاسی لبنان نیز گفته می شود یکی از اهداف سفر روز گذشته سعد الحریری به ریاض این بود که مواضع سعودی ها در قبال انتخابات ریاست جمهوری لبنان را مورد بررسی قرار دهد هر چند هدف اصلی او رسیدگی به مشکلات مالی خود و بحران شرکت سعودی اوجیه است.

از سوی دیگر منابعی در جریان المستقبل نیز اعلام کردند که « حریری بدون اینکه نظر سعودی ها را جویا شود، حمایت خود را از نامزدی ژنرال عون در انتخابات ریاست جمهوری لبنان اعلام می کند.

همچنین بنابر اعلام منابعی در گروه 8 مارس ژنرال عون پیش از این به متحدانش گفته بود که حریری حمایت خود از نامزدیش در انتخابات ریاست جمهوری را 15 ماه اکتبر جاری ( دو روز قبل) اعلام می کند اما چنین نشد.

منابع نزدیک به حریری گفته اند که او قول داده است از 15 تا 20 ماه اکتبر نظر نهائی خود را اعلام می کند.

فضای منفی حاکم بر هشت مارس

در گروه 8 مارس برای حمایت از نامزدی ژنرال عون در انتخابات ریاست جمهوری فضایی منفی حاکم است و نبیه بری به مقامات حزب الله اعلام کرده است که به ژنرال عون رای نمی دهد.

همچنین بری گفت که عربستان اجازه نمی دهد ژنرال عون رئیس جمهوری لبنان شود حتی اگر سعد حریری رئیس حزب جریان المستقبل از نامزدی او حمایت کند.

بری تاکید کرد، جبران باسیل رئیس حزب جریان آزاد ملی، وزیر خارجه و داماد ژنرال عون و « نادر حریری» مدیر دفتر سعد حریری، تعیین می کنند که چه کسی رئیس جمهوری ، نخست وزیر و رئیس مجلس باشد.

برخی اطلاعات منتشر شده در این خصوص نیز نشان می دهد که حریری اعلام کرده است منتظر تفاهم اعضای گروه 8 مارس و پیش از همه نبیه بری رئیس مجلس است تا موضع نهایی خود را در باره حمایت از نامزدی ژنرال عون در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کند.

ارسال نظر: