رئیس سازمان امداد و نجات خبر داد:

آغاز کشیک‌ شبانه‌روزی تیم‌های واکنش سریع هلال‌‌احمر/ فعالیت سراسری تیم‌های واکنش سریع از دهه فجر

کدخبر: 2068982

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به اینکه همه مراکز استان‌ها تا دهه فجر مجهز به تیم‌های واکنش‌سریع می‌شوند، گفت: نیروهای مسلح مسئولیت توانمند شدن جسمانی امدادگران را در این تیم‌ها برعهده گرفته‌اند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، ناصر چرخساز در نشست خبری در ارتباط با تیم‌های واکنش‌سریع اظهار داشت: یکی از دستورات رئیس جمعیت هلال‌احمر تشکیل تیم‌های واکنش‌سریع برای سرعت در پاسخگویی هنگام حوادث بوده است، بر همین اساس توسعه و تقویت این تیم‌ها در کشور مدنظر قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه پیش از این در میان نجات‌گران افرادی وجود داشتند که توانایی انجام مأموریت‌ها را با سرعت و کیفیت بالا دارا بودند، گفت: امسال این افراد را در قالب تیم‌های واکنش‌سریع قرار داده‌ایم تا بتوانیم پاسخگویی سریعی هنگام بروز حوادث ملی و بین‌المللی داشته باشیم.

رئیس سازمان امداد و نجات اضافه کرد: از اول آبان‌ماه در ستاد استان‌ها 10 نفر به صورت شبانه‌روزی آماده حضور در حوادث‌ها در قالب تیم واکنش‌سریع با وسیله‌های پرنده و زمینی دارا بوده و هر استان مجهز به یک تیم 5 نفره در این زمینه خواهند شد.

وی با بیان اینکه وسایل و تجهیزات لازم برای فعالیت امدادگران از امروز توزیع می‌شود، خاطر نشان کرد: تلاش می‌کنیم در دهه فجر امسال همایش سراسری برای همه اعضای تیم‌های واکنش‌سریع که حدود 500 نفر خواهند شد، برگزار کنیم.

چرخساز افزود: تیم‌های واکنش‌سریع توانایی پاسخگویی در لحظات اولیه بروز حادثه را دارا بوده و توانایی جسمانی آنها توسط نیروهای مسلح آموزش داده می‌شود.

رئیس سازمان امداد و نجات عنوان کرد: از میان افراد این تیم تعدادی را که آمادگی اعزام به مأموریت بین‌المللی را داشته انتخاب می‌کنیم که علاوه بر ارتقاء توانایی جسمانی و امدادی آنها زبان انگلیسی و روابط بین‌الملل به آنها آموزش می‌دهیم تا بتوانند در مأموریت‌های بین‌المللی حضور یابند.

چرخساز از تجهیز مراکز همه استان‌ها و تیم‌های واکنش‌سریع تا دهه فجر امسال خبر داد و گفت:‌اعتبارات لازم نیز در این زمینه در نظر گرفته شده است، هر چند که اعتبارات و بودجه دولتی حتی از قبل نیز در اختیار سازمان امداد و نجات قرار نگرفته است.

رئیس سازمان امداد و نجات در ارتباط با 6 بالگردی که در هفته گذشته برای مأموریت‌های امدادی رونمایی شد، گفت: این بالگردها به صورت چرخشی در استان‌های بوشهر، هرمزگان، اردبیل، کردستان، چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد به کار گرفته می‌شود و در مواقعی به صورت دوره‌ای در تمام 31 استان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه خرید بالگرد از روسیه در دستور کارمان قرار نگرفته، گفت: البته زیرساخت‌های استفاده از بالگردهای روسی و بلوک شرقی و غربی را داریم.

ارسال نظر: