کلاهبرداری ۲۷۰ میلیون ریالی با ترفند برنده شدن در قرعه کشی

کدخبر: 2069014

مردی شیاد که با ترفند برنده شدن در قرعه کشی ماهیانه یکی از اپراتورهای تلفن همراه ۲۷۰ میلیون ریال از یک شهروند مشهدی کلاهبرداری کرده بود توسط پلیس فتا شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »،رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی با اعلام این خبر گفت: با دریافت مرجوعه قضایی از سوی یک شهروندی مشهدی مبنی بر کلاهبرداری با برداشت غیرمجاز موضوع در دستور کار تیمی از کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

سرهنگ جواد جهانشیری افزود: در بررسی اظهارات مالباخته که دارای تحصیلات عالیه و مهندس می باشد مشخص فردی ناشناسی با وی تماس گرفته و خود را نماینده یکی از اپراتورهای تلفن همراه معرفی می کند و با اشاره به برنده شدن در قرعه کشی ماهانه این شرکت از وی شماره کارت عابر بانکش را دریافت می کند که در پایان همان روز متوجه می شود 270 میلیون ریال از حساب عابربانکش برداشت شده است.

وی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی های فنی و پلیسی متهم را که به اتهام کیفری در یکی از زندان های استان البرز در حبس ابد است شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی برای تحقیقات به پلیس فتا منتقل کردند.

متهم 43 ساله در بازجویی های علمی کارشناسان پلیس فتا به کلاهبرداری 270 میلیون ریالی از حساب شاکی پرونده و خرید شارژ تلفن همراه اعتراف که بخشی از شارژهای خریداری شده توسط وی به مبلغ 70 میلیون ریال به حساب شاکی برگشت داد شد.

سرهنگ جهانشیری با اشاره به ادامه تحقیقات از متهم برای کشف دیگر جرائم احتمالی از شهروندان خواست با توجه به سهولت مبادلات امور مالی در فضای سایبری از رمزهای ساده و قابل حدس نظیر چهار رقم آخر موبایل و چهار تا یک چهار تا صفر و... خودداری کنید.

ارسال نظر: