پلیس راهور اعلام کرد

تشدید برخورد با خودروهای دارای بدهی جریمه از امروز

کدخبر: 2069219

رئیس مرکز اجراییات پلیس راهور ناجا گفت: توقیف خودروهای دارای بدهی جریمه بیش از ۱۰ میلیون ریال در دستور کار پلیس قرار گرفت.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سرهنگ احمد کرمی اسد گفت: در راستای برخورد با رانندگانی که جرائم معوقه شان زیاد شده و مستند به تبصره ٨ ماده قانون رسیدگی به تخلفات، مصوبه ای در دستور کار پلیس قرار گرفته که طبق آن اگر راننده‌ای جریمه‌های خودرویش بیشتر از ١٠ میلیون ریال باشد و آن را پرداخت نکرده باشد، پلیس می تواند نسبت به توقیف وسیله نقلیه اقدام کند.

وی در این باره گفت: این دستورالعمل برای افزایش انضباط ترافیکی در معابر درون شهری و برون شهری، برای تمام یگان های اجرایی در معابر برون شهری و درون شهری، ابلاغ شده تا برخورد جدی با تمام خودروهایی که جرائم معوقه دارند، صورت گیرد.

سرهنگ کرمی اسد تصریح کرد: پلیس راهور تسهیلاتی فراهم کرده تا رانندگان از جرائم معوقه شان اطلاع پیدا کنند. بر این اساس رانندگان می‌توانند با ارسال VIN وسیله نقلیه به همراه * در پایان آن به سامانه پیامکی ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ شناسه قبض و پرداخت و مبلغ جریمه خود را دریافت کرده و همانند سایر قبوض از طریق دستگاه‌های خودپرداز و یا اینترنت بانک خود آنرا پرداخت کنند.

وی افزود: همچنین مالکان وسایل نقلیه می‌توانند از طریق شماره ۱۲۰ از مبلغ جریمه خود مطلع شوند و یا با مراجعه به مراکز پلیس +۱۰ و یا سایت اینترنتی پلیس راهور به نشانی www.rahvar۱۲۰.ir نسبت به دریافت صورت وضعیت تخلفات رانندگی خود و پرداخت آن اقدام کنند.

رییس مرکز اجرائیات پلیس راهور ناجا تصریح کرد: همچنان تسهیلات پرداخت موردی قبوض جرایم رانندگی در سامانه راهور ۱۲۰ مهیاست و رانندگان می‌توانند به صورت یکجا و یا موردی نسبت به پرداخت قبوض جرایم رانندگی اقدام کنند.

رییس مرکز اجراییات پلیس راهور گفت: تمام گشت های برون شهری و درون شهری، به دست افزارهایی مجهز هستند که اطلاعات خودروهایی را که دارای جریمه بیشتر از ١٠ میلیون ریال هستند، درونشان ثبت شده است و گشت‌ها به این وسیله خودروهای متخلف را شناسایی و توقیف می‌کنند.

سرهنگ کرمی اسد به رانندگان توصیه کرد که اگر می خواهند در شرایط توقیف خودرو قرار نگیرند، حتما تخلفات معوقه شان را کنترل و در موعد مقرر حتما اقدام به پرداخت جریمه کنند.

طبق گفته های رییس مرکز اجراییات پلیس راهور ناجا، بیشترین استان‌هایی که خودروهای آنها دارای جرایم معوق بیش از ۱۰ میلیون ریال دارند استان‌های تهران، البرز، اصفهان،فارس و خراسان رضوی هستند.

سرهنگ کرمی اسد تاکید کرد: بر اساس مصوبه مجلس دیرکرد و ۲ برابری جرایم معوق تا پایان سال ۹۴ بخشوده شده است و رانندگان تنها تا آذرماه امسال فرصت دارند از این تسهیلات بهره‌مند شوند و در صورتی که تا این مهلت نسبت به پرداخت بدهی جریمه خود اقدام نکنند جریمه ۲ برابری بخشوده شده مجددا در صورت وضعیت تخلفاتی‌شان اعمال می‌شود.

ارسال نظر: