نماینده سنای آمریکا:

توافق هسته‌ای با ایران یک فاجعه بزرگ است

کدخبر: 2069230

"مارکو روبیو" نماینده ایالت فلوریدا و عضو کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در مطلبی به اعلام دیدگاه‌های خود درباره توافق هسته‌ای دولت اوباما با ایران پرداخته است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: "مارکو روبیو" نماینده ایالت فلوریدا و عضو کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در مطلبی ضمن اشاره به فاجعه بار بودن توافق هسته ای واشنگتن با تهران، اعلام کرد: زمانی که به توافق هسته ای فاجعه بار باراک اوباما با ایران می رسیم، این مساله دشوار شده است تا افشاگری های جدیدی را که تقریبا هر روز نمایان می شود، دنبال کنیم. اقدامات ظالمانه و احتمالاً غیر قانونی دولت آمریکا به امری عادی تبدیل شده و به نظر می رسد که آمریکایی ها دیگر نسبت به اخبار مربوط به سیاست اوباما در قبال ایران، حس خاصی نشان نمی دهند و نسبت به آن بی‌تفاوت شده اند.

می دانیم که رئیس جمهور آمریکا دستور پرداخت 1.7 میلیارد دلار باج به ایران را داده، سپس دولت او درباره این مساله به کنگره دروغ گفته است. تنها اوباما و حامیان توافق هسته ای ایران حاضر نیستند قبول کنند که این پرداخت نقدی به تهران در واقع باج بوده است، این مساله تحت هر نوع تعریفی در سراسر جهان، باج نامیده می شود. این مساله زندگی آمریکایی ها در خارج از کشور را تهدید می کند و آدم ربایان و گروگانگیران را تشویق می کند، از زمان آزادی گروگان های آمریکایی در ماه ژانویه توسط ایران، چندین شهروند دیگر آمریکایی در ایران به زندان افتاده اند.

وی در ادامه افزود: تأمین نقدینگی برای ایران، همچنین این اجازه را به مقامهای ایرانی می دهد تا سیستم مالی بین المللی را دور بزنند و از تروریست نیابتی خود در لبنان، سوریه و یمن حمایت نمایند.

ما اخیرا متوجه شده ایم که باراک اوباما بخش مهمی از تحریمهای موشک های بالستیک علیه ایران را هشت سال زودتر از بین برده است. ولی همین جولای گذشته، رئیس جمهور آمریکا ضمن ستایش از توافق هسته ای ایران، گفت: ما فشار را از روی ایران برنمی داریم... با توجه به مساله موشک های بالستیک. همان طور که قبلا توضیح داده ام، ما تحریمهای هشت ساله‌ای را علیه برنامه موشک های بالستیک در چارچوب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل حفظ خواهیم کرد."

در واقع کاخ سفید یک بار دیگر به مردم آمریکا درباره امتیازاتی که به ایران داده، دروغ گفته است.

ارسال نظر: