انتقاد عفو بین‌الملل از وضعیت اردوگاه پناهجویان استرالیا

کدخبر: 2069247

سازمان عفو بین‌الملل طی گزارشی دولت استرالیا را به دلیل شرایط نامناسب نگهداری مهاجران در اردوگاه پناهجویان جزیره "نائورو" به باد انتقاد گرفت.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: سازمان عفو بین‌الملل روز دوشنبه طی گزارشی ضمن انتقاد از وضعیت و شرایط نگهداری مهاجران در اردوگاه پناهجویان جزیره نائورو در اقیانوس آرام، حاکمیت شرایط مشابه شکنجه برای مهاجران و پناهجویان ساکن این اردوگاه را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، عفو بین‌الملل اعلام کرد: مهاجرانی که توسط استرالیا به جزیره نائورو فرستاده شدند از منظر قوانین بین‌المللی در شرایط مشابه شرایط شکنجه قرار دارند.

بر اساس این گزارش، استرالیا سیاست بسیار سختگیرانه‌ای در برابر مهاجران دارد و به طور نظام‌مند قایق‌هایی را که در تلاش برای ورود غیرقانونی به سواحل آن هستند، به عقب می‌راند و آن عده‌ای را که موفق به ورود به آن شده‌اند برای مدت نامشخصی به کمپ‌ها و اردوگاه‌های واقع در جزیره مانوس (Manus) پاپوآ گینه نو یا جزیره نائورو تبعید می‌کند و حتی اگر درخواست پناهندگی آنها قانونی بوده و با آن موافقت شود نیز آنها اجازه نخواهند داشت وارد استرالیا شوند.

طبق گزارش سازمان عفو بین‌الملل، اکثریت قریب به اتفاق مهاجران و پناهجویان ساکن اردوگاه جزیره نائورو دچار مشکلات روحی روانی هستند و به دلیل شرایط نامساعد نگهداری خود در این اردوگاه از این حیث مشکلات رنج می‌برند.

طبق اطلاعات موجود، در حال حاضر بیش از 400 زن و مرد و کودک در اردوگاه مهاجران و پناهجویان جزیره نائورو سکونت دارند.

ارسال نظر: