سفر پوتین به آلمان برای شرکت در نشست حل بحران اوکراین

کدخبر: 2069282

رئیس جمهور روسیه برای اولین بار بعد از شروع بحران اوکراین و به منظور شرکت در اجلاس حل بحران اوکراین موسوم به "فرمت نرماندی" همراه با رهبران اوکراین و فرانسه به برلین سفر می‌کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: برای اولین بار از شروع بحران اوکراین "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان ، "ولادیمیر پوتین"، رئیس جمهور روسیه را در برلین می پذیرد.

"اشتفان زایبرت"، سخنگوی دولت آلمان امروز (سه شنبه) خبر داد که پوتین روز چهارشنبه همراه با رهبران اوکراین و فرانسه در یک اجلاس تحت عنوان فرمت نرماندی برای در پیش گرفتن روند صلح در شرق اوکراین شرکت می کند.

بر اساس گفته های سخنگوی دولت آلمان در این دیدار این مسئله مطرح است که روند اجرای توافق مینسک از زمان آخرین دیدار مورد ارزیابی قرار گرفته و درباره گام های بعدی مشاوره و گفتگو انجام شود.

این اولین سفر پوتین به برلین از شروع بحران اوکراین است. مرکل در ماه می سال 2015 بعد از الحاق کریمه به روسیه به مسکو سفر کرده بود.

زایبرت روز جمعه برای اولین بار این مسئله را تایید کرد که برلین به عنوان میزبان نشست موسوم به فرمت نرماندی خواهد بود. می شود.

مدتهاست که تلاش های زیادی برای برگزاری این دیدار چهار جانبه انجام می شود.

نشست چهارجانبه نرماندی برای اولین بار در سال 2014 با حضور اوکراین، روسیه، فرانسه و آلمان کار خود را آغاز کرد و هدف آن کمک به حل مسالمت‌آمیز بحران در شرق اوکراین بوده است. آخرین دور این نشست اوایل اکتبر سال گذشته در پاریس برگزار شد.

توافق صلح مینسک در فوریه سال 2015 منعقد شد اما تا به حال به آتش بس با ثباتی بین جدایی طلبان طرفدار روسیه و گروه های دولتی منجر نشده است.

یک دیدار که برای چهار شنبه گذشته در پاریس برنامه ریزی شده بود به صورت غافلگیرانه ای از طرف مسکو رد شد. سخنگوی کرملین دلیل رد این دیدار را حذف چند برنامه از طرف کشور میزبان (فرانسه) عنوان کرد. اخیرا اختلافات عمیقی بین روسیه و فرانسه درباره سوریه ایجاد شده است.

ارسال نظر: