باراک اوباما:

شکست داعش نیازمند همکاری بیشتر کشورهای ائتلاف است

کدخبر: 2069295

رئیس‌جمهوری آمریکا طی مصاحبه‌ای اعلام کرد که شکست تکفیری‌های داعش به همکاری بیشتر و نزدیک‌تر کشورهای عضو ائتلاف تحت رهبری آمریکا علیه این گروه تروریستی نیاز دارد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا در گفت‌وگو با روزنامه «ریپابلیکا» تصریح کرد علیرغم این واقعیت که مواضع تکفیری‌های «داعش» در سوریه، عراق و لیبی تضعیف شده، اما این گروه هنوز توانمندی انجام و تحریک حملاتی در سراسر منطقه خاورمیانه، اروپا و آمریکا را داراست.

وی معتقد است گرچه نیروهای ائتلاف تحت رهبری آمریکا باید همکاری‌های خود به منظور جلوگیری از حملات احتمالی تروریست‌ها را افزایش دهند، اما نهایتا جنگ علیه داعش پیروز می‌شود.

وی اینگونه ادامه داد: «داعش در بیش از یکسال گذشته، هیچ عملیات مهم موفقیت‌آمیزی در عراق و سوریه نداشته است. به طور خلاصه آنکه داعش همچنان در حالت تدافعی قرار دارد و ائتلاف ما در حالت تهاجمی قرار دارد و گرچه این جنگ همچنان یک جنگ بسیار دشوار است، من اطمینان دارم که ما پیروز خواهیم شد و داعش شکست خواهد خورد».

رئیس‌جمهور آمریکا تصریح کرد که در عراق، داعش بیش از نیمی از قلمروهایی که پیشتر در اختیار داشت را از دست داده است و این در حالی است که نیروهای عراقی روز دوشنبه عملیات آزادسازی موصل از دست داعش را آغاز کردند.

اوباما تأکید کرد: «ائتلاف ما همچنان در تمامی جبهه‌ها علیه داعش بی‌رحم است. حملات هوایی ائتلاف همچنان اهداف داعش را به شدت مورد هدف قرار می‌دهد و ما همچنان زیرساخت‌های نفتی و شبکه‌های مالی آنها را هدف می‌گیریم و آنها را از پولی که برای عملیات تروریستی هزینه می‌کنند، محروم می‌کنیم».

رئیس‌جمهوری آمریکا تصریح کرد: «جلوگیری از حملات انفرادی و شبکه‌های کوچک تروریستی برای کشتن افراد بی‌گناه در کشورهای ما، هنوز یکی از دشوارترین چالش‌های ما است. حتی در شرایطی که تک تک کشورهای ما تلاش دارند تا حملات را در کشورهایمان خنثی کنند، باز هم مجبوریم که اقداماتی را همچون به اشتراک‌گذاری اطلاعات، جلوگیری از سفر تروریست‌ها و تقویت امنیت مرزها به کمک یکدیگر انجام دهیم».

این مصاحبه همزمان با سفر «متئو رنزی» نخست‌وزیر ایتالیا به آمریکا صورت گرفت و اوباما به سهم ایتالیا در مبارزه با تروریسم اشاره کرد و این کشور را یک عضو مهم ائتلاف ضدداعش خواند و افزود که یکی از بزرگترین سهم از مربیان آموزشی مستشاران در عراق را برعهده دارد.

ارسال نظر: