بررسی تمام تصمیم‌های عجیب وزیر ورزش

فوتبالی‌ها گودرزی را حلال می‌کنند؟

کدخبر: 2069355

محمود گودرزی در حدود ۳ سال فعالیتش به عنوان شخص اول ورزش کشور با تصمیم‌های عجیب و البته اظهارنظرهای عجیب‌تر مخالفان بی‌شماری در ورزش داشت و به نظر می‌رسد این تصمیم‌های عجیب بیشتر از هر رشته دیگری روی فوتبال تاثیرگذار بوده است.

گروه ورزشی « نسیم آنلاین »، استعفای وزیر ورزش و جوانان از سمت خود بدون تردید می‌تواند بزرگترین شوک به جامعه ورزش در ماه‌های اخیر باشد. محمود گودرزی در حدود 3 سال فعالیتش به عنوان شخص اول ورزش کشور با تصمیم‌های عجیب و البته اظهارنظرهای عجیب‌تر مخالفان بی‌شماری در ورزش داشت و به نظر می‌رسد این تصمیم‌های عجیب بیشتر از هر رشته دیگری روی فوتبال تاثیرگذار بوده است. او تصمیم‌های زیادی برای فوتبال گرفت که تقریبا تمام آنها با حمله اهالی این رشته ورزشی به او همراه شد.

گودرزی با اظهار نظرهای عجیبی که در 3 سال حضورش در مورد فوتبال انجام داد، خوراک خوبی به رسانه‌ها دهد. از مذاکره برای سرمربیگری خوزه مورینیو در فوتبال ایران گرفته تا دخالت او در هیئت مدیره استقلال و البته تمام تلاشش برای دخالت در انتخابات فدراسیون فوتبال همه و همه تصمیم‌های عجیبی است که گودرزی برای فوتبال گرفت و البته با حمله اهالی این رشته ورزشی روبرو شد. گودرزی بعد از این که 3 وزیر پیشنهادی حسن روحانی، رییس جمهور منتخب مردم از مجلس شورای اسلامی نتوانستند رای اعتماد بگیرند به عنوان وزیر ورزش و جوانان انتخاب شد و حالا با استعفای او باید دید که آیا اهالی فوتبال بابت تصمیم‌های عجیبی که گودرزی در 3 سال حضورش در این رشته ورزشی گرفت آیا او را حلال می‌کنند یا نه.

گودرزی نمی‌خواست فوتبال خصوصی شود؟

در دوره گودرزی برای اولین بار وزارت ورزش و جوانان کمک‌های مالی خود را به استقلال و پرسپولیس به صورت مستقیم و به طور کامل قطع کرد به این بهانه که قرار است این 2 باشگاه به بخش خصوصی منتقل شوند. خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس در 3 مرحله انجام شد و در کمال تعجب صلاحیت هیچکدام از متقاضیان خرید این 2 باشگاه تایید نشد. با این شکل هم مالکیت دو باشگاه در اختیار دولت باقی ماند و هم وزارت ورزش و جوانان کمک‌های مالی خود را به پرطرفدارترین باشگاه‌های ایران قطع کرد.

حضور یک کشتی‌گیر در بین فوتبالی‌ها

این که گودرزی در2 سال اول فعالیتش از امیررضا خادم قهرمان سابق رشته کشتی برای انتخاب اسپانسر برای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس استفاده کرد همواره مورد نقد رسانه‌ها قرار گرفت. خادم در این مدت پای شرکت بهنام پیشرو و افرادی مثل سیاسی را به پرسپولیس باز کرد که حضور آنها در این باشگاه به هیچ عنوان منشا خیر نشد ضمن اینکه اسپانسری که برای استقلال انتخاب کرد هم به هیچ عنوان جوابگوی هزینه‌های این باشگاه نشد. این که چرا گودرزی از یک فرد مسلط در زمینه رشته کشتی در فوتبال استفاده کرد سوالی است که تنها خودش می‌تواند در مورد آن توضیح بدهد.

کینه قدیمی با کی‌روش

گودرزی در 2 مقطع (بعد از جام جهانی و بعد از جام ملت‌های آسیا) تلاش زیادی کرد که با کی‌روش قطع همکاری کند که با تلاش‌های علی کفاشیان، رییس وقت فدراسیون فوتبال این تلاش‌ها عقیم ماند. گودرزی در عجیب‌ترین اظهار نظر تاریخ ورزش ایران مدعی شد که با پول کی‌روش، خوزه مورینیو را به ایران می‌آورد که تا مدت‌ها این اظهار نظر سوژه طنز شبکه‌های اجتماعی شد. حالا باید خوشحال باشیم که گودرزی در این امر ناکام ماند چراکه فوتبال ایران در حال حاضر با کی‌روش به قدرت برتر فوتبال آسیا تبدیل شده است.

کرانچار چطور سرمربی تیم امید نشد؟

مسئولان فدراسیون فوتبال تلاش زیادی کردند که زلاتکو کرانچار سرمربی موفق آن روزهای سپاهان را به عنوان سرمربی تیم امید انتخاب کنند تا این تیم بتواند بعد از سال‌ها به المپیک صعود کند. اما مدیران وزارت ورزش و جوانان در آن زمان به او انگ فساد اخلاقی چسباندند تا تیم ملی بدست مربی‌های ناموفقی مثل خاکپور و مایلی کهن بیفتد و حسرت صعود به المپیک برای فوتبال ایران 40 ساله شود.

کفاشیان گودرزی را نمی‌بخشد

بدون تردید هرکسی که گودرزی را بابت تصمیم‌های عجیبش ببخشد، علی کفاشیان این کار را نخواهد کرد. در زمان ریاست کفاشیان در فدراسیون فوتبال اختلاف او و گودرزی علنی شد و وزیر ورزش و جوانان ابتدا با قطع کردن کمک‌های مالی به این فدراسیون سعی کرد به او فشار بیاورد. او در 2 سال اخیر تمام تلاش خود را کرد تا کاری کند که کفاشیان خودش استعفا بدهد و زمانی که در این امر ناموفق شد، با پیش کشیدن بحث بازنشستگی اجازه نداد رئیس 8 ساله فدراسیون فوتبال در انتخابات شرکت کند. در نهایت کفاشیان از پست ریاست فدراسیون فوتبال کنار رفت اما حالا اتفاق مشابه سر خود گودرزی آمد و او برای همیشه از ورزش کشور رفتنی شد.

رفت و آمد افراد عجیب در استقلال

بیشترین تصمیم‌های عجیب گودرزی در مورد استقلال است. گودرزی ابتدا مثل کفاشیان، بهرام افشارزاده را با مطرح کردن بحث بازنشستگی وادار به استعفا کرد و بعد از آن هم تمام تلاش خود را کرد که منصور قنبرزاده، همشهری خود را به عنوان مدیرعامل باشگاه انتخاب کند که موفق نشد. او در این 3 سال پای شهاب جهانیان را به استقلال باز کرد و بیشترین حاشیه‌ها را برای این تیم ایجاد کرد و در زمان نقل و انتقلات هم اجازه خرید بازیکن به این باشگاه را نداد و باعث شد بازیکنانی مثل وحید امیری و محمدرضا خلعتبری به باشگاه‌های دیگر بروند.

دوستی خاله خرسه با پرسپولیس

هرچند رابطه گودرزی با پرسپولیسی ها بسیار نزدیک تر از استقلالی‌ها بود اما این که طاهری بدون عقبه فوتبالی به عنوان مدیرعامل پرسپولیس فعالیت می‌کند باعث عصبانیت پیشکسوتان این باشگاه شده است. به جز این گودرزی هرگز اجازه نداد هدایتی به پرسپولیس نزدیک شود و از طرفی اطافیانش با او جلسات پنهانی برگزار می‌کردند و اصلا معلوم نشد که تکلیف این همه پولی که از وی گرفته شده در پسپولیس کجا خرج شده است؟

ارسال نظر: