در نامه مرکز مطالعات اقتصادی بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت به رئیس کل بانک مرکزی عنوان شد

آمار عملکرد بانک ها در اعطای وام ازدواج را شفاف کنید/ بانک مرکزی با بانک های متخلف قاطعانه برخورد کند

کدخبر: 2069525

مرکز مطالعات اقتصادی بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت در نامه‌ای رسمی به رئیس کل بانک مرکزی، خواستار ارائه آمار صف دریافت وام ازدواج و تعداد وام ازدواج ۱۰ میلیونی پرداخت شده به متقاضیان به تفکیک هر بانک و همچنین برخورد با بانک های متخلف شد.

به گزارش « نسیم آنلاین » مرکز مطالعات اقتصادی بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت در نامه‌ای رسمی به رئیس کل بانک مرکزی، خواستار ارائه آمار صف دریافت وام ازدواج و تعداد وام ازدواج 10 میلیونی پرداخت شده به متقاضیان به تفکیک هر بانک و همچنین برخورد با بانک های متخلف شد، در این نامه آمده است :

باسمه تعالی

جناب آقای دکتر سیف رئیس کل محترم بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

با توجه به مصوبات کمسیون اعتباری بانک مرکزی در تاریخ 30 تیرماه سال جاری، بانک ها موظف به اعلام آمار صف دریافت وام ازدواج و تعداد وام ازدواج 10 میلیونی پرداخت شده به متقاضیان، به بانک مرکزی شدند.

بر این اساس از جنابعالی به عنوان ریاست بانک مرکزی تقاضا می شود تا آمار عملکرد بانک ها در زمینه‌ی اعطای وام ازدواج را به تفکیک هر بانک از طریق سامانه بانک مرکزی به اطلاع عموم مردم برسانید.

با توجه به آمار اخیر منتشر شده در خصوص وضعیت نابسامان منابع قرض الحسنه مردم در نظام بانکی که بر خلاف قوانین نظام بانکی کشور تخصیص یافته است، مردم بایستی از این وضعیت اطلاع داشته باشند تا در مورد سپرده گذاری قرض الحسنه در بانک‌هایی که از این منابع به بهترین شکل استفاده می نمایند، تصمیم‌گیری نمایند.

عدم اقدام بانک مرکزی در شفاف سازی اطلاعات بانک‌ها در خصوص نحوه اعطای وام ازدواج و همچنین میزان منابع و مصارف قرض الحسنه، این شائبه را ایجاد می‌کند که این نهاد مخالف اعطای وام ازدواج 10 میلیونی به زوج‌های جوان به بهترین شکل است و قصدی برای جریمه بانک‌های متخلف در این زمینه ندارد.

ارسال نظر: