باهنر:

در رکود "گیر" کرده‌ایم/ دولت سرلشکر ندارد/ تغییر کابینه دیرهنگام صورت گرفت/ هنوز وقت بازگشت به قبل از برجام نرسیده است

کدخبر: 2069572

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: از قبل پیش‌بینی می‌شد عهدشکنی کنند اما هنوز به نقطه‌ای نرسیده‌ایم که زیر همه چیز بزنیم و طرف را باید وادار کنیم که متعهد بماند اما مسئله بازگشت به قبل از برجام را نیز نباید از روی میز برداریم اما هنوز وقتش نیست.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: محمدرضا باهنر امشب در جلسه پرسش و پاسخ در محل بنیاد فرهنگی رجایی مشهد اظهار داشت: طرح استیضاح آقای فانی با 40 امضا تقدیم هیئت رئیسه شده بود و قرار بود هفته آینده صورت بگیرد و این فشارهاً قطعا موثر بوده و در خبرها آمده بود فراکسیون امید عنوان کرده بود به آقای فانی که قبل از استیضاح استعفا دهد.

وی بیان کرد: وزارت ارشاد نیز حرف و حدیث زیاد بود؛ برخی می‌گفتند وزیر ارشاد خیلی لیبرال عمل کرده و برخی می‌گفتند خیلی اصلاح‌طلبانه عمل کرده است؛ قطعا برای ترمیم نیز این اقدامات صورت گرفته است.

باهنر بیان کرد: ما فعلا دنبال منصرف کردن برخی از کاندیداها هستیم و هنوز روی فرد خاصی به جمع‌بندی نرسیده‌ایم؛ نمره دادن به دولت‌ها نیز نسبی است، متاسفانه دولت مطلوب بالفعل تاکنون نداشته‌ایم اما در مورد عملکرد دولت یازدهم در عرصه سیاست خارجی اینها هدفی در زمینه برجام داشتند و مجوز نیز ارائه شد و مذاکرات آغاز شد و مذاکرات هم قدرتمندانه بود و تیم هم تیم مخلصی بود اما به تمام اهداف نرسیدند.

وی خاطرنشان کرد: پسابرجام نیز چنین وضعیتی دارد و از قبل پیش‌بینی می‌شد عهدشکنی کنند اما هنوز به نقطه‌ای نرسیده‌ایم که زیر همه چیز بزنیم و طرف را باید وادار کنیم که متعهد بماند اما مسئله بازگشت به قبل از برجام را نیز نباید از روی میز برداریم اما هنوز وقتش نیست.

باهنر تصریح کرد: در حوزه مسائل داخلی دولت گفته بود مسائل اقتصادی را حل می‌کند که این هم دارای شاخص‌هایی است که شامل رونق و تولید و اشتغال است، در مسئله کنترل تورم نمره دولت 20 است زیرا تورم تک رقمی شده است اما همین 9 درصد تورم سبب قفل شدن همه فعالیت‌های اقتصادی شده زیرا در رکود گیر کرده‌ایم.

نماینده سابق مجلس گفت: در مسئله رشد اقتصادی هم دولتی‌ها قول 4 درصد را داده‌اند؛ البته این از آن مسائلی است که اصلا به ذائقه مردم ننشسته است زیرا در بسیاری از خانواده‌ها فارغ التحصیل بیکار داریم و این مسئله بسیار خجالت‌آور است.

وی بیان کرد: تغییر کابیته مقداری دیرهنگام صورت گرفت اکنون مسائل مجلس برای دولت مقداری شفاف‌تر و روشن‌تر شده است اما اینکه تغییرات آیا سبب بهبود می‌شود یا خیر نیاز به زمان دارد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به سوالی مبنی بر حمایت احتمالی اصولگرایان از آقای روحانی افزود: گروهی از اصولگرایان اعلام کرده‌اند قطعا از آقای روحانی حمایت نمی‌کنند اما جریان جامع اصولگرایی بعید است به نتیجه حمایت از روحانی برسد. بنده نیز بارها و بارها اعلام کرده‌ام قطعا کاندیدای ریاست جمهوری نیستم.

باهنر تصریح کرد: بارها و بارها اعلام کردم که اقتصاد کلان، حداقلش این است که سه نفر از تیم اقتصادی باید با هم همسو باشند و اگر با هم همگرا نباشند مشکلات اقتصادی برطرف نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اشکالات دولت آقای روحانی این است که سرلشگر ندارد یعنی 10 نفر خود را مجتهد می‌دانند و می‌خواهند عمل کنند، روحانی انسان خوش فکری است اما اینکه این وزرا همسو و همراه شوند بحث دیگری است.

باهنر با اشاره به روند مذاکرات هسته‌ای بیان کرد: واژه ای در مذاکرات به نام نقطه گریز بود به این معنا که از لحظه‌ای که ایران به فرض تصمیم به هسته‌ای شدن بگیرد چقدر این مسئله طول می‌کشد؟ در یکی از روندهای مذاکرات در ترکیه که مربوط به سال‌ها قبل بود نمایندگان ایران عنوان کردند ما یک راکتور در تهران داریم که مصارف مشخصی دارد و دنبال داروسازی و کشاورزی هستیم و کاملا غیرنظامی است و آنجا اعلام کردند سوخت این راکتور در حال اتمام است و طبق قرارداد باید سوخت این توسط غربی‌ها تحویل شود.

وی عنوان کرد: نماینده ایران آنجا گفت اگر ندهید خودمان می‌سازیم و نماینده انگلیس در مذاکرات این را به سخره گرفت و دانشمندان ما ظرف دو سال هم اینها را ساختند، یکی از بحث‌های اینها این بود که این نقطه گریز حداقل باید به یک سال برسد و دو ماه برای نقطه گریز بسیار اندک است الان آنها خیالشان راحت است که نقطه گریز ما یک ساله است.

باهنر تصریح کرد: امروز صدها کلاهک هسته‌ای در دنیا است، اما مگر قرار است اینها منفجر شود؟ اینها همه بازدارنده است و ما در هر صورت اگر قرار باشد به قبل از برجام بازگردیم این مورد علاقه آمریکا و اروپا نیست و حتما آنها در این مذاکرات سود برده‌اند.

باهنر عنوان کرد: ما اکنون مطالبه نخست مردممان اقتصاد و اشتغال و رونق است، ما هیچ مشکل امنیتی نداریم و یک جزیره باثبات امن هستیم و تردید نکنید اگر داعش یک ترقه می‌توانست در ایران منفجر کند صد برابر سایر انفجارها به آنها جایزه می‌دادند.

وی تصریح کرد: سربازان گمنام ما آن چنان مسلط و مصمم هستند که همه چیز را زیر نظر دارند و اینها همه ناشی از درایت مقام معظم رهبری است. هر کشوری باید بتواند مرزهای دفاعی خودش را از کشور خودش دور کند و امروز مرز دفاعی ما 300 تا 400 کیلومتر از کشور خودمان دور شده است و البته شش دانگ این مسئله ناشی از تدبیر و درایت مقام معظم رهبری است.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره انتخابات مجلس گذشته بیان کرد: در تهران مردم به امضاها رای دادند و به آدم ها رای ندادند و این رای کاملاً حزبی بود؛ انتخابات در کشور ما مطلق است و تناسبی نیست. از سوی دیگر کاندیداهای مستقل سقوط آزاد کردند و در انتخاباتی که اصولگرایان پیروز نشدند کف رای آنها 700 هزار نفر بود در حالی که در انتخاباتی که برتر شدیم 300 هزار رای داشتیم.

باهنر بیان کرد: انتخابات اخیر مجلس از سوی دوستان ما خیلی تند شد و نکته دیگر اینکه انتخابات تهران تبدیل به برجام و ضدبرجام شد.

ارسال نظر: