سرلشکر صفوی در جمع خبرنگاران:

دموکرات‌ها برای پیروزی بر جمهوری‌خواهان در آمریکا به عملیات موصل نیاز داشتند

کدخبر: 2069576

مشاور عالی فرمانده کل قوا با اشاره به عملیات آزاد سازی موصل توسط ارتش عراق اظهار کرد: آمریکایی‌ها برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری به این عملیات موصل نیاز داشتند؛ در حقیقت دموکرات‌ها برای پیروزی بر جمهوری خواهان احتیاج به انجام این عملیات داشتند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی مشاور عالی فرمانده کل قوا عصر امروز (چهارشنبه) در حاشیه مراسم دومین سالگرد ارتحال آیت‌الله مهدوی‌کنی با اشاره به عملیات آزاد سازی موصل توسط ارتش عراق، اظهارکرد: آمریکایی ها برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری به این عملیات موصل نیاز داشتند.در حقیقت دموکرات‌ها برای پیروزی بر جمهوری خواهان احتیاج به انجام این عملیات داشتند.

وی افزود: اگرچه این عملیات سبب شد مردم عراق در مهمترین پایگاه داعش که همان موصل است با شکست مواجه شوند اما تبعات آن قابل تامل است که با از بین رفتن آنها در موصل و حضور آن‌ها در سوریه افزایش می‌یابد و این بازی بزرگی است که آمریکایی‌ها درمنطقه ایجاد کرده‌اند تا معادله سیاسی آن‌ها و روسها را تغییر دهد.

مشاور عالی فرمانده کل قوا ادامه داد: البته روسها تا به حال خوب ایستاده اند ولی جنگ نهایی و تقابل راهبردها تکلیفش در سوریه مشخص خواهد شد.

رحیم صفوی ابراز امیدواری کرد: در این تقابل راهبردها هرآنچه که نتیجه کار است، ملت سوریه از چنگال تروریست‌ها نجات یابند و با خروج و شکست تکفیری‌ها در دو کشور عراق و سوریه صلح و امنیتی که ایران به دنبال آن است در این دو کشور ایجاد شود.

وی تاکید کرد: ایران به دنبال صلح و ثبات جهانی است و این استراتژی ایران در برابر سلطه گرانی چون آمریکا و هم پیمانان آن است.

ارسال نظر: