جان کری: اگر می‌خواستیم می‌توانستیم کره شمالی را نابود کنیم/ پیونگ‌یانگ باید ایران را الگو قرار دهد

کدخبر: 2069586

وزیر خارجه آمریکا در نشست مشترک با وزیران خارجه و دفاع کره جنوبی، به تهدید کره شمالی پرداخت و گفت واشنگتن آماده دفاع همه‌جانبه از سئول است.

به گزارش « نسیم آنلاین » فارس نوشت: «جان کری» وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه گفت کره شمالی باید مسیری را دنبال کند که ایران پیگیری کرد.

وی که در نشستی مشترک با وزیر خارجه کره جنوبی صحبت می‌کرد، گفت پیونگ یانگ باید ایران را الگوی خود قرار داده و از تسلیحات اتمی فاصله بگیرد.

وزیر خارجه آمریکا با رد اظهارات مقامات کره شمالی مبنی بر اینکه نبود تسلیحات اتمی منجر به حمله واشنگتن به پیونگ یانگ می‌شود، گفت: «ایالات متحده سال‌ها قدرت این را داشت که کره شمالی را نابود کند.»

وی افزود: «کره شمالی هرگز با تهدید و ارعاب به اهدافش نخواهد رسید.»

کری گفت آمریکا هرآنچه لازم باشد برای محافظت از کره جنوبی انجام می‌دهد، با این حال فعلا در تلاش است تا مقامات کره شمالی را برای انجام مذاکره متقاعد کند.

به گفته وی، گزینه نظامی آخرین چیزی است که شاید آمریکا به آن متوسل شود.

«اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا هم در این جلسه به دفاع از کره جنوبی و تهدید همسایه شمالی این کشور پرداخت و گفت واشنگتن به دنبال استقرار سامانه‌های دفاعی در شبه جزیره کره است.

وی گفت آمریکا اکنون دکترین «بازدارندگی بسیط» مبتنی بر استقرار همه‌جانبه سامانه‌های نظامی و موشکی را برای مقابله با کره شمالی در دستور کار قرار داده است.

در این نشست کری گریزی هم به وضعیت سوریه زد و از مسکو خواست در مذاکرات در مورد این بحران جدیت به خرج دهد.

ارسال نظر: