ناوگروه دریایی صلح و دوستی ایران در بندر باکو پهلو گرفت

کدخبر: 2069622

ناوگروه دریایی صلح و دوستی جمهوری اسلامی ایران در بندر باکو پایتخت جمهوری آذربایجان پهلو گرفت.

به گزارش « نسیم آنلاین »، ناوگروه دریایی صلح و دوستی جمهوری اسلامی ایران که آب‌های شمالی کشورمان را به منظور انجام یک ماموریت خارج از کشور ترک کرده بود صبح چهارشنبه مورخ 28 مهر 1395 در بندر باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان پهلو گرفت و مراسم استقبال از آن برگزار شد.

ناوگروه اعزامی متشکل از ناو جنگی دماوند و جوشن ساخت جمهوری اسلامی ایران و از منطقه چهارم نیروی دریایی در بندر انزلی دریای خزر به فرماندهی عبدالحسین ظفری حامل پیام صلح و دوستی می‌باشد.

در مراسم استقبال از ناوگروه دریای جمهوری اسلامی ایران جواد جهانگیرزاده سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان، سید علی‌اکبر اجاق‌نژاد نماینده ولی فقیه در جمهوری آذربایجان، مجید خدابخش استاندار اردبیل، فرمانده و تنی چند از مقامات فرماندهی نیروی دریایی این کشور، علی سیفی وابسته نظامی سفارت کشورمان و نیز جمعی از نمایندگان رسانه‌ها حضور داشتند.

پس از نواخته شدن سرودهای ملی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان حاضران از ناوهای ایرانی بازدید کردند.

ناطق باقراف معاون فرمانده نیروی دریایی جمهوری آذربایجان در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اعلام کرد: سفر ناوگروه دریایی جمهوری اسلامی ایران به جمهوری آذربایجان سفر صلح و دوستی است.

وی افزود: پس از استقلال ملی جمهوری آذربایجان این اولین سفر ناوگان نظامی جمهوری اسلامی ایران به کشورمان است.

این برنامه به ابتکار نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران برای ارسال پیام و با هدف ارتقاء روابط دوستانه نیروی دریای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان برنامه‌ریزی شده است.

دیدار با هیات فرماندهی نیروی دریایی جمهوری آذربایجان، بازدید از آموزشگاه عالی نظامی، حضور در مزار حیدرعلی‌اف رهبر فقید جمهوری آذربایجان و شهدای راه آزادی این کشور همچنین برگزاری یک مسابقه ورزشی دوستانه از جمله برنامه های سفر سه روزه هیأت ناو گروه جمهوری اسلامی ایران به جمهوری آذربایجان می‌باشد.

ارسال نظر: