حقوق بازنشستگان کشوری افزایش می یابد

کدخبر: 2069653

جمشید انصاری گفت:برای افزایش حقوق بازنشستگان توافق خوبی با سازمان برنامه و بودجه انجام شده که در صورت تصویب، شاهد کاهش تفاوت معنادار پرداختی بازنشستگان و شاغلین دولتی در یک دوره ۵ ساله خواهیم بود به طوری که این تفاوت بین ۱۰ تا ۲۰ درصد بیشتر نباشد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور با اشاره به اینکه امسال اخرین سال دوره ازمایشی قانون خدمات مدیریت کشوری است گفت: حقوق بازنشستگان در اصلاحات جدید قانون خدمات کشوری افزایش می یابد.

جمشید انصاری در نشست شورای اداری استان کردستان در سنندج افزود: بازنگری این قانون تمام شده است و تغییرات و اصلاحات مهمی در این قانون پیش بینی شده است که در صورت تصویب در دولت، اجرایی خواهد شد.

وی افزود: تغییرات قابل توجهی در جداول فصل دهم قانون مدیریت کشوری صورت گرفته است که به وسیله آن ناهماهنگی هایی که در طول سال های گذشته و در حوزه پرداخت حقوق کارکنان دولت وجود دارد رفع می شود.

وی گفت: بر اساس این اصلاحات، برای افزایش حقوق بازنشستگان توافق خوبی با سازمان برنامه و بودجه انجام شده که در صورت تصویب آن در هیات دولت، در آینده شاهد کاهش تفاوت معنادار پرداختی بازنشستگان و شاغلین دولتی در یک دوره 5 ساله خواهیم بود به طوری که این تفاوت بین 10 تا 20 درصد بیشتر نباشد.

او در ادامه گفت: امروزه ساختارهای ثابت در مدیریت اقتصادی کشور جوابگو نیست و باید راهکارهای توسعه اقتصادی را در قالب برنامه سوم توسعه به پیش برد.

به گفته وی موفقیت هایی که دولت یازدهم به آن دست یافته است، نشان می دهد که ادامه پیشبرد برنامه سوم توسعه در کاهش رکود اقتصادی بسیار موثر بوده است؛ پس دولت باید در همین راستا به فعالیت خود ادامه دهد.

وی ادامه داد: دولت یازدهم در شرایطی مسولیت را برعهده گرفت که به دلیل تحریم ها و بی تدبیری مسئولان دولت قبلی، نرخ تورم بالای 36 درصد بود که باعث کاهش توان خرید مردم و افزایش بیکاری و نابسامانی اقتصادی شده بود.

انصاری اضافه کرد: با تدبیری که دولت یازدهم به کار برد توانستیم شرایط بحرانی را پشت سر بگذاریم و گزارش هایی که تابستان گذشته به دست ما رسیده است نشان از رشد پنج درصدی اقتصاد کشور دارد.

انصاری با اعلام اینکه این سازمان پس از احیا به 2 قسمت سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی تقسیم شد افزود: سازمان برنامه و بودجه مسئولیت برنامه ریزی و تخصیص بودجه را برعهده دارد و سازمان اداری و استخدامی کشور نیز مسئولیت توسعه دولت الکترونیک و تامین نیروی انسانی دولت را عهده دار است.

ارسال نظر: