سردار وحیدی:

داعش ساخته صهیونیست‌هاست/ گفتمان انقلاب اسلامی جریان استکباری را به چالش کشید

کدخبر: 2069698

رئیس دانشگاه دفاع ملی گفت: آنچه جریان استکباری را به چالش کشیده مقاومت و گفتمان انقلاب اسلامی بوده و در ۶ کشور خود را نشان داده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت:سردار احمد وحیدی امشب در مراسم یادواره شهید ناصری که در حسینیه امام خمینی برگزار شد، اظهار داشت: در ایام عاشورا به یاد سرداری از تبار عاشوراییان گرد هم آمدیم تا بیعت خودمان را با این راه که مسیر شهداست، اعلام کنیم.

وی ادامه داد: قسم به آنکس که جانم در دست اوست اگر در روز محشر زمانی که شهیدان وارد محشر می‌شوند به احترام آنها از محشر پایین می‌آییم چرا که چیزی جز حق بر آنها حاکمیت ندارد.

رئیس دانشگاه عالی دفاع عنوان کرد: امشب گردهم آمده‌ایم در مجلسی که به یاد شهیدی از تبار بزرگان ماست.اگر هدف انسان رسیدن از به اوج رسیدن استعدادها و قابلیت‌های خوب به فعلیت رسیدن باشد ارشمند است.

وی افزود: شهادت نقطه اوج به فعلیت درآوردن همه فضایلی است که خداوند به طور بالقوه در وجود ما قرار داده و این همان موضوعی است که اسلام از ما می‌خواهد و انتظار دارد.

سردار وحیدی بیان کرد: درس زندگی، درس حیات تکامل به اوج رسیدن است.تکامل و به اوج رسیدن در مجلس و محضر شهدا ممکن است اینکه شهدا چگونه از فرش به عرش رفتن و امروز پرواز از عمق وجود را به ما می‌آموزند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: شهادت درس بزرگ زندگی همه پاکان عالم است، شهادت درسی است که سالار و سرور شهیدان امام حسین(ع) به همه بشریت آموختند و همه انبیاء این درس را از امام حسین(ع) آموخته‌اند و شهدای ما نیز همان مسیر را رفتند.

وی با بیان اینکه شهید ناصری مجاهدی بود که هرگز در راهش تردید و در ایمان جهاد گونه‌اش تردید نکرد و روزبه‌روز قوی‌تر می‌شد اظهار داشت: خداوند فرموده کسانی که مهاجرت کنند در راه خدا و در این راه کشته شدند حتما خداوند به آنها رزقی خواهد داد و آن‌ها را به جایگاه و منزلتی می‌رساند که راضی شوند.

وحیدی با اشاره به اینکه هر شهید اختصاصات خود را دارد و شهید ناصری مجاهدی بود که هرگز در راهش تردید نکرد گفت: اگر افرادی در ایمان تردید نکرده و لحظه‌ای پشیمان نشدند و به انحراف نرفتند و با جان و مالشان جهاد کردند، خداوند به آن‌ها مهر صداقت می‌زند.

رئیس دانشگاه عالی دفاع افزود: شهید ناصری مجاهد بود و در این ایمان جهادگونه اش تردید نکرد. این شهید مهاجر بود و هجرت در آموزه های دینی مقام بالایی دارد.شهید ناصری فردی بود که با صلابت عمل می‌کرد، نفوذ کلام داشت و جلسه‌ای با حضور فرماندهان مجاهدان افغانی نداشت که همه آن‌ها شرکت نکنند و شهید ناصری این توانایی را داشت که همه آن‌ها را جمع کرده و قانعشان کند.

وی با بیان اینکه ناصری خستگی ناپذیر بود، آشنا با مزار شریف و کابل و هلمن و اقصی نقاط افغانستان و همه شهید ما را به صداقت و ایمان می‌شناختند چرا که بسیاری از مناطق را با پای خود طی کرده بود.

سردار وحیدی تصریح کرد: اگر بخواهیم عملکرد وی را ارزیابی کنیم، در یکی از بحرانی‌ترین شرایط افغانستان این شهید حضور داشت هم در دوره جهاد و هم در دوران حاکمیت طالبان به طوری که از خط سیر تلاش لحظه‌ای قطع نشد.وقتی از شهدا و شهید ناصری می‌خواهیم بگوییم از یک فرد نمی‌گوییم بلکه در ارزیابی خود جریان انقلاب را بازخوانی می‌کنیم و جریان اوج گیری ولایی و الهی را بازخوانی می‌کنیم.

وی عنوان کرد: قصه پر غصه افغانستان قصه پر غصه امت اسلام در جهان حاضر است.بعد از کودتای کمونیستی ارتش شوروی وارد افغانستان شد و مبارزات پر شدت را آغاز کرد و جریان مجاهدین مبارزه بی امان خود را انجام می‌دهند و در سال 1992 در مقابل رژیم کمونیستی و ارتش شوروی به پیروزی می‌رسند و حال مجاهدین در کسوت حکومتی ظاهر می‌شوند که دو سال بیشتر دوام نمی‌آورد.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی با بیان اینکه جریان طالبان با قدرت شروع می‌کند و نقاط مرزی افعانستان را می‌گیرد بعد از دوسال حکومت را تحویل طالبان می‌دهند و نزدیک 30 هزار نفر بین جریانات افغانستانی در این مدت کشته می‌شوند با قدرت گرفتن طالبان که نمی‌خواستند حکومتی در مقابله با ایران درست کنند.بیشترین ضربه‌ها و کشته‌های این دوران اهل سنت بودند و از تاریک‌ترین دوران افغانستان بود که برای درست کردن اسلامی مقابل اسلام واقعی ایران بود.

وحیدی خاطرنشان کرد: طالبان در آمریکا دفتر داشتند و همین جریان خشن و آدم کش آمد و قتل عام در مزار شریف راه انداخت این جریان مورد حمایت عربستان، امارات و ... ‌بود و همه اینها متحد امریکا بودند این توطئه در افغانستان از بدترین اتفاقات بود.

وی اظهار داشت: شهید ما در چنین شرایطی در مزار است و یک گروه خشن و غیر معتقد با ظاهر اسلامی رو به روی او بودند اگر امروز می‌بینیم جریان مدافعان حرم بیشترین تعداد مجاهدین حضور را دارند ناشی از این است که مبارزان افغانستانی در آن حضور دارند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جریانی که طالبان درست کرد بعد از مدتی کنترل از دستش خارج شد و افغانستان از اشغال شوروی خارج و به اشغال امریکا درآمد.درس ما از افغانستان وحدت، اسلام واقعی است.اسلام ما از اول دشمن داشته افرادی که با امام حسین(ع) جنگیدند ظاهرا مسلمان بودند.

وی افزود: چهره روشن نفوذ در جوانان طالبان بود و جریان طالبان ظاهرا مسلمان بودند اما با نفود جریان امریکایی آن را به جریانی مبدل کردند که ضد اسلامی بود.اگر امروز داعش را می‌بینید که نسخه مدرن طالبان است و با همان چارچوب‌ها اما بعضی عنایت می‌کنند و می‌گویند داعش از آن امریکا نیست.

وحیدی اذعان کرد: داعش ساخته صهیونیست‌هاست چه طور مسئله‌ای به این شفافی را که ما آن را تجربه کردیم با تردید برخی مواجه می‌شویم؟! ما امروز هم با آن مسائل مواجه هستیم و امروز هم به دنبال آن هستیم که با ایجاد جریانات مجهول می‌خواهند جریان درگیری بین جهان اسلام و صهیونیست را به اسلام بکشند. ما با جریان فاسدی مواجهیم که به دنبال ایجاد جریان رهبری در اسلام هستند و همین‌ها به دنبال برقراری رابطه با رژیم صهیونیستی هستند.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی بیان کرد: اگر جریانی که در افغانستان است را در سوریه و عراق می‌بینیم جریان مقابله با جبهه یکپارچه است که از اقصی نقاط اسلام کشیده می‌شود و مجاهدان ما امروزه به جبهه مقاومت خون تزریق می‌کنند. امروز بزرگ‌ترین جریان ضداستکباری جریان مقاومت است و آنچه جریان استکباری را به چالش کشیده مقاومت و گفتمان انقلاب اسلامی است و در 6 کشور خود را نشان داده و دنیای کفر برای آن بسیج شده است؛ هرچند دنیای کفر هیچگاه به اسلام ناب راضی نخواهد شد.

سردار وحیدی گفت: شعوری که شهدا به ما می‌گوید رابطه ما با خودمان، خدا و جامعه چه باشد.چگونه حقیقت وجودی خود را دریابیم و خود را با خدا تنظیم کنیم که هدف ما قرب الهی است.هر ندایی که سرنوشت امت اسلامی را تضعیف کند ندای شهیدان نیست.

ارسال نظر: