کشته شدن ۱۸ غیرنظامی در حمله ائتلاف آمریکایی در کرکوک

کدخبر: 2069855

در پی حمله ائتلاف آمریکایی به یک منطقه در جنوب کرکوک، ۱۸ غیر نظامی جان باختند.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از المیادین، در پی حمله جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا به روستاهای شهرستان تازه در جنوب کرکوک، 18 غیر نظامی کشته شدند که شماری از قربانیان زن هستند.

پیش از این در پی حمله جنگنده های ائتلاف در یکی از روستاهای ناحیه السلامیه در شرق نینوا شماری از غیرنظامیان کشته و یا زخمی شدند.

از زمان آغاز حملات ائتلاف آمریکایی به عراق و سوریه در سال 2014 میلادی، این چندمین بار است که غیرنظامیان در این حملات قربانی می شوند.

مسئولان و نهادهای حقوق بشری عراق بارها آمریکا را به کشتن غیر نظامیان و یا شبه نظامیان حامی دولت در حملات هوایی متهم کرده‌اند ولی واشنگتن یا این امر را به کلی رد می‌کند و یا اشتباه در محاسبات را دلیل «تلفات ناخواسته» اعلام می‌کند.

شهر کرکوک در شمال عراق از صبح امروز شاهد درگیری‌های شدید بین تروریستهای داعشی و نیروهای عراقی است. داعش از چندین محور به شهر کرکوک حمله کرده است.

در همین راستا خبرنگار المیادین گفت که نیروهای امنیتی کرد مقر تروریستهای داعشی در دو محله العروبیه و المجیدیه در مرکز کرکوک را به محاصره خود در آوردند.

منابع امنیتی گفتند که پایان دادن به بحران امنیتی کرکوک به دلیل تیراندازی تک‌تیراندازان و ربودن غیرنظامیان از سوی داعش به کندی پیش می‌رود.

جنگنده‌های آمریکا مخفی گاه تروریستهای داعشی در دومیز و هتل جیهان را بمباران کردند.

شاهدان عینی گفتند که دهها تروریست داعشی در مناطق مختلفی از شهر کرکوک مستقر شده اند و در حالی که مسلسل و بمبهای دستی به همراه دارند، در مساجد و خیابانها حضور دارند. این در حالی است که تک‌تیراندازان داعش نیز در بام ساختمانها کمین کرده‌اند.

گروه تروریستی داعش صبح امروز جمعه با چند خودروی بمب گذاری شده به نیروگاه برق شهر الدبس در غرب کرکوک حمله کرد که در جریان این حمله شماری از شهروندان عراقی و 4 تکنسین ایرانی به شهادت رسیدند.

منابع امنیتی اعلام کردند که بیش از 50 تن از عناصر داعش در این حمله شرکت داشتند که در بین آنها افراد انتحاری بودند.

این حمله تروریستی در حالی انجام شده است که عملیات آزادسازی موصل از چنگ گروه تروریستی داعش از صبح دوشنبه گذشته آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

ارسال نظر: