رئیس مجلس عراق در اجلاس مجمع جهانی بیداری اسلامی:

با تمام مسائلی که اسلام را به تروریسم مرتبط می‌کند، مخالف هستیم

کدخبر: 2069965

رئیس پارلمان عراق در افتتاحیه نهمین اجلاس شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی تاکید کرد با شعارهایی که اسلام را با تروریسم مرتبط می‌کند مخالفت می‌کنیم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: سلیم الجبوری در افتتاحیه نهمین اجلاس شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی تاکید کرد با شعارهایی که اسلام را با تروریسم مرتبط می‌کند مخالفت می‌کنیم.

وی گفت: در برابر این تفکر که وارد اسلام شده و وجهات اسلام را تخریب می کند مسئولیت داریم و همه باید اقدامات پیشگیرانه انجام دهیم که برای جوامع اسلامی دیگر اتفاق نیفتد.

الجبوری افزود: این مسئله نیازمند برنامه ریزی رهبران اسلامی است و باید به دنبال ریشه یابی این مسئله باشند و بلافاصله برای معالجه و دورمان آن دست بکار شوند. حکومتها و دولتها بخشی از این درمان و معااجه را در اختیار دارند و آنها می‌توانند از طریق برقراری عدالت اجتماعی و حمایت از مظلومها می توانند بخشی از این درمان را انجام دهند و تمام کسانی که می خواهند اندیشه افراطی را ترویج دهند با آنها برخورد کنند و این یک وظیفه طبیعی در مقابل اندیشه های طایفه گرایانه و افراطی گرایانه است.

وی تاکید کرد: ما در سال گذشته بعنوان ریاست اتحادیه پارلمانهای اسلامی گامهایی را برداشتیم و اقداماتی را نجام دادیم و از محافل اسلامی و بین المللی خواستیم که مقرراتی وضع شود تا ریشه های فقهی و عقیدتی اندیشه تکفیری خشکانده شود و با هر گونه اظهارات و اندیشه هایی که اسلام را با ترورسیم مرتبط می دانند مخالفت می کنیم و آنرا به هیچ عنوان نمی پذیریم. کسانی که وارد پروژه تروریسم در جهان اسلام شدند و به دنبال کشتن مسلمانان نیستند و آنها در کشورهای غیراسلامی جنایت مرتکب شدند و این ها در موصل غیرنظامی‌ها را بعنوان سپر انسانی قرار دادند تا مانع پیشروی شوند اما به امید خدا به زودی پیروزی در موصل را اعلام می کنیم و پلیدی داعش را از موصل خواهیم زدود.

عراق امروز به نیابت از بشریت در مبارزه با تروریسم پیشقدم شده و ملت همه ملتهای عراق با یکدیگر متحد شدند.

ارسال نظر: