لاریجانی در دیدار نایب رئیس مجلس اتریش:

روابط اقتصادی ایران و اتریش در پسابرجام رو به گسترش است

کدخبر: 2070214

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: روابط ایران و اتریش همواره در سطح خوبی قرار داشته و پس از برجام نیز در حوزه اقتصادی و تجاری رو به گسترش است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، علی لاریجانی ظهر امروز در دیدار «کارل هاینس کپف» نایب رئیس مجلس اتریش با بیان این مطلب، به تشکیل گروه دوستی پارلمانی در مجالس ایران و اتریش اشاره کرد.

رئیس مجلس شواری اسلامی افزود: توسعه ارتباطات پارلمانی نقش بسزایی در گسترش همکاری های دوستانه فیمابین دارد و مجلس شورای اسلامی از گسترش مناسبات دو کشور حمایت می کند.

لاریجانی گفت: روابط ایران و اتریش همواره در سطح خوبی قرار داشته و پس از برجام نیز در حوزه اقتصادی و تجاری رو به گسترش است.

رئیس مجلس با اشاره به بحران های اخیر در منطقه خاورمیانه گفت: ایران همواره بر اهمیت گفت و گو و مذاکره سیاسی به عنوان تنها راه غلبه بر مشکلات موجود به جای استفاده از ابزارهای نظامی تاکید دارد.

وی ادامه داد: با توجه به اشتراک نظر ایران و اتریش در بسیاری از مسائل منطقه، می توان در زمینه های اقتصادی، انرژِی، علمی-دانشگاهی، محیط زیست و فناوری های نوین همکاری کنند.

**نقش ایران در ثبات و آرامش خاورمیانه بسیار مهم است

«کارل هانس کپف» نایب رئیس مجلس اتریش نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به ایران گفت: توسعه مناسبات سیاسی، اقتصادی و پارلمانی اتریش با جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مهم در منطقه و جهان از اهمیت فراوانی برخوردار است.

وی افزود: همکاری با ایران که از نقشی ثبات آفرین در منطقه و کمک به کاهش درگیری ها و بازگرداندن ثبات و آرامش در خاورمیانه از اهمیت فراوانی برخوردار است، باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خانه ملت، «کارل هانس کپف» نایب رئیس مجلس اتریش گفت: افزایش ارتباطات پارلمانی میان نمایندگان مجالس دو کشور را برای توسعه همکاری ها در سایر زمینه ها هموار می کند.

نایب رئیس مجلس اتریش همچنین نسبت ابراز امیدواری کرد:مناسبات در زمینه های مورد علاقه دو کشور بیش از پیشکرد.

"کارل هاینس کپف" نایب رئیس مجلس اتریش شنبه شب و به دعوت «مسعود پزشکیان» نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به تهران سفر کرده است.

وی قرار است در این سفر چهار روزه با برخی از مقامات و مسئولان کشورمان نیز دیدار و گفت و گو کند.

ارسال نظر: