رئیس کل بانک مرکزی:

۹۸۰۰ میلیارد تومان وام به واحدهای کوچک و متوسط پرداخت شده است

کدخبر: 2070234

رئیس کل بانک مرکزی گفت: تاکنون ۱۲ هزار و ۵۲۹ مورد به ارزش ۹۸۰۰ میلیارد تومان وام به واحدهای کوچک و متوسط پرداخت شده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: ولی‌الله سیف امشب در جلسه سرمایه گذاران و توسعه استان مرکزی با اشاره به برگزاری جلسه‌ای با حضور مدیران عامل بانک‌ها و فعالان اقتصادی و استاندار مرکزی به منظور ارائه راه‌حل از طریق نظام بانکی اظهار داشت: بانک مرکزی تمامی تلاش خود را انجام داده تا از این ظرفیت به منظور رفع مشکلات در تمامی زمینه‌ها استفاده کند که در این زمینه توانسته قدم‌های مهم و تأثیرگذاری را تاکنون بردارد.

وی با اشاره به تخصیص مبلغ 300 میلیارد تومان به منظور تسریع در روند ساخت کارخانه آند، افزود: این پروژه جزو یکی از مهم‌ترین پروژه‌هایی است که با توجه به اثرات زیست محیطی باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات مهم و تأثیرگذاری که در زمینه انجام پروژه‌های بزرگ اراک انجام شده، تشکیل سندیکا بوده، این در حالی است که وقتی کاری به این صورت انجام شود میزان ریسک در کار کاهش پیدا می‌کند.

سیف تشریح کرد: دو پروژه در استان مرکزی قرار است به صورت سندیکایی انجام شود که یکی از این پروژه‌ها پروژه پالایشگاه خون با عاملیت بانک ملی و عضویت سندیکای بانک سپه، تجارت و صادرات است که با سرمایه گذاری 220 میلیون یورو به اضافه 40 میلیارد تومان عملیاتی می‌شود.

وی تبیین کرد: پروژه دیگری که به این شکل عملیاتی می‌شود، پتروشیمی اروند است که با عاملیت بانک صنعت و معدن و عضویت بانک تجارت، ملت و صادرات عملیاتی می‌شود.

رئیس کل بانک مرکزی متذکر شد: تعداد 25 پروژه بزرگ دیگر نیز توسط مدیران عامل بانک‌ها انجام و به زودی عملیاتی خواهد شد.

سیف عنوان کرد: سامانه قرض‌الحسنه ازدواج در استان مرکزی هم‌اکنون با ثبت 8 هزار تقاضا فعالیت دارد که مدیران عامل باید در زمینه پرداخت این مهم با سرعت بیشتری حرکت کنند.

وی بیان کرد: از سال 95 قرض‌الحسنه ازدواج از 3 میلیون تومان به 10 میلیون تومان افزایش یافته که برای نظام بانکی بسیار سنگین بوده، اما به دلیل آثار مثبت اجتماعی بانک‌ها به خوبی در این زمینه عمل کرده‌اند.

این مسؤول افزود: تا پایان تیرماه 110 هزار مورد وام 3 میلیون تومانی پرداخت شده و از اول مرداد تا پایان مهر 330 هزار مورد با رقمی بالای 4 هزار میلیارد تومان پرداخت شده است.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: در زمینه پرداخت وام به واحدهای کوچک و متوسط تاکنون 12 هزار و 529 مورد به ارزش 9 هزار و 800 میلیارد تومان پرداخت شده است.

سیف ادامه داد: حجم تمامی تسهیلات بانکی در سال گذشته 417 هزار میلیارد تومان بوده که این رقم در این مدت به 233 هزار میلیارد تومان رسیده است.

ارسال نظر: