کریم اکبری‌مبارکه بازیگر پیشکسوت در گفتگو با «نسیم آنلاین» :

دو سال و نیم است که در استراحت اجباری به سر می‌برم/ خانه‌ام را فروختم تا امرار معاش کنم

کدخبر: 2070273

کریم اکبری‌مبارکه در پاسخ به این سوال که آیا حین بیکاری شغلی دیگری دارد که معاش وی را تأمین کند به «نسیم آنلاین» گفت: نه! متأسفانه همه زندگیم را بر بازیگری گذاشتم و الان هم می کوشم کمتر از خانه بیرون بیایم تا لااقل مجبور نشوم هزینه ای اضافی برای رفت و آمد صرف کنم.

کریم اکبری‌مبارکه بازیگر پیشکسوت در گفتگو با « نسیم آنلاین » درباره تازه ترین فعالیتهای هنری خود بیان داشت: قرار بود در درام سینمایی «ثارالله» به کارگردانی مجتبی فرآورده ایفای نقش کنم. کار یک بار تا پیش تولید هم جلو رفت و فیلمنامه کار را هم خواندم و از آن خیلی خوشم آمد اما متأسفانه بحران مالی موجب شد کار معلق شود. این بازیگر ادامه داد: در «ثارالله» بنا بود نقش شخصیتی را ایفا کنم که به هنگام حرکت امام حسین(ع) به سمت کربلا در شمار افراد کاروانی باشد که ایشان را همراهی می کند. مقدمات کار فراهم شده بود و تحقیقات خاصی هم درباره همراهان امام انجام دادم اما فعلا که در تولید خلل وارد شده است. این بازیگر با اشاره به رکود دامن گیر هنرهای نمایشی اظهار داشت: پیشنهادات بازیگری کمتر شده و اغلب هم در مرحله فیلمنامه باقی می ماند و به دلیل مشکلات مالی به تولید نمی انجامد. شخصا در دو سال و نیم اخیر در استراحت اجباری به سر می برم چون هیچ فیلمنامه قابل تأملی که بشود روی آن وقت گذاشت پیشنهاد نشده و آن یکی دو فیلمنامه نسبتا متفاوت هم به تولید نرسیدند. این بیکاری باعث شد خانه ام را بفروشم و با بخشی از آن خانه ای اجاره کنم و بخشی را هم صرف گذران زندگی کنم!!! کریم اکبری مبارکه افزود: این طور نیست که فقط من دو سال و نیم بیکار بوده باشم چون بسیاری از همکارانم هم وضعیتی مانند من دارند. پولهای میلیاردی در سینما ردوبدل می شود اما فقط گروهی اندک سر کار هستند و بقیه کاملا بیکارند. فقط کافیست فهرست نام بازیگران را جلوی روی تان بگذارید و به ترتیب الفبا اوضاع آنها را پرس و جو کنید تتا دریابید اکثر کارکشته ها کم کار و بیکار شده اند.

مدیران هنری در ایجاد اشتغال بازمانده‌اند...

اکبری مبارکه که در تئاتر هم صاحب تجربیات بازیگری و کارگردانی است درباره دغدغه های تئاتری ‌‎اش به « نسیم آنلاین » گفت: یکی دو طرح نمایشی کاملا ایرانی ذهنم را مشغول کرده است و بدم نمی آید یکی از آنها را اجرا کنم اما مشکل اینجاست که از یک طرف تا پول نباشد نمی توانید سالن برای تمرین و بعد اجرا پیدا کنید و از طرف دیگر ممیزی های سلیقه ای در سالهای اخیر کار تئاتر را به نوعی تکرار رسانده است. وی ادامه داد: چند سال قبل یک کار نمایشی خوب را تا آستانه اجرا هم بردیم ولی حدودا دو ماه بعد از تمرینات فشرده ای که داشتیم و علیرغم برنامه ای که برای رونمایی تئاتر در جشنواره فجر داشتیم ولی در آخرین بازبینی نمایش کاملا رد شد و اجازه اجرا گرفته شد. این وضعیت باعث شد که هم سرمایه صرف شده برای کار هدر رود و هم انگیزه های همکاران از بین رود. بازیگر آثاری نظیر «قندون جهیزیه» و «روزهای زندگی» خاطرنشان ساخت: مدیران هنری چه در سینما چه در تئاتر از یک طرف در ایجاد بستر لازم برای اشتغال هنرمندان بازمانده اند و از طرف دیگر در ممیزی هم گرفتار نوعی سلیقه گرایی شده اند که کار را دشوار کرده است. کریم اکبری‌مبارکه در پاسخ به این سوال که آیا حین بیکاری شغلی دیگری دارد که معاش وی را تأمین کند به نسیم آنلاین گفت: نه! متأسفانه همه زندگیم را بر بازیگری گذاشتم و الان هم می کوشم کمتر از خانه بیرون بیایم تا لااقل مجبور نشوم هزینه ای اضافی برای رفت و آمد صرف کنم.

ارسال نظر: