مطهری در دیدار با سفیر ترکیه در تهران:

ایران و ترکیه می‌توانند به برقراری ثبات و امنیت در منطقه کمک فراوانی کنند

کدخبر: 2070349

نایب رئیس مجلس بر لزوم رایزنی و گفتگوهای مستمر میان مقامات عالیرتبه دو کشور در تعاملات منطقه‌ای و بین‌المللی تأکید کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران و ترکیه به عنوان دو کشور مهم در دنیای اسلام می‌توانند به برقراری ثبات و امنیت در منطقه کمک فراوانی نمایند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، رضا هاکان تکین سفیر ترکیه در تهران صبح امروز دوشنبه با علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.

مطهری در ابتدای این دیدار با اشاره به سابقه دیرینه روابط تاریخی و فرهنگی میان دو ملت اظهار داشت: همواره ارتباطات خوبی میان دو دولت و ملت مسلمان ایران و ترکیه وجود داشته که باید از این ظرفیت در راستای منافع فیمابین استفاده کرد.

وی در همین بخش توسعه و گسترش ارتباطات پارلمانی میان مجالس دو کشور را مهم توصیف کرد و افزود: مجالس به عنوان نماد حاکمیت ملت‌ها می‌توانند نقش مهمی در ارتقاء سطح مناسبات سیاسی، اقتصادی به ویژه ارتباطات پارلمانی ایفاء کنند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با ابراز تأسف از بحران های موجود در منطقه به ویژه در عراق و سوریه تصریح کرد: دشمنان کشورهای اسلامی همواره به دنبال دامن زدن به اختلافات فرقه‌ای در منطقه هستند و سیاست‌های کشورهایی مانند آمریکا و رژیم اشغالگر قدس در جهت حمایت از گروه‌های تروریستی باعث شعله‌ورتر شدن این بحران در منطقه شده است.

مطهری افزود: وحدت میان کشورهای اسلامی و پرهیز از اختلافات مذهبی در جهان اسلام می‌تواند به تقویت جایگاه مسلمانان در موضوعات بین‌المللی منجر گردد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان بر لزوم رایزنی و گفتگوهای مستمر میان مقامات عالیرتبه دو کشور در تعاملات منطقه‌ای و بین‌المللی تأکید کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران و ترکیه به عنوان دو کشور مهم در دنیای اسلام می‌توانند به برقراری ثبات و امنیت در منطقه کمک فراوانی نمایند.

در ادامه این دیدار رضا هاکان تکین سفیر ترکیه در تهران روابط میان دو کشور را ریشه‌دار و تاریخی دانست و افزود: اشتراکات تاریخی فراوانی میان ترکیه و ایران وجود دارد و باید از این فرصت برای تحکیم و تقویت ارتباطات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و روابط پارلمانی فیمابین بهره برد.

سفیر ترکیه در تهران با قدردانی از حمایت دولت جمهوری اسلامی ایران از دولت قانونی ترکیه در کودتای نافرجام این کشور گفت: ایران نشان داد کشوری دوست در روزهای سختی است و دولت و مردم هیچگاه این تصمیم منطقی جمهوری اسلامی ایران را فراموش نخواهند کرد.

رضا هاکان تکین در ادامه با اشاره به تحولات اخیر در منطقه خاطر نشان کرد: بحران‌ها موجود در منطقه باید با رایزنی و کمک کشورهای منطقه حل و فصل گردد و دخالت نیروهای خارج از منطقه به تنش و ادامه جنگ و خونریزی بیشتر منجر می‌گردد.

وی در پایان بر نقش جمهوری اسلامی در موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی تأکید کرد و افزود: حضور ایران به عنوان کشوری مهم و تأثیرگذار در موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی می‌تواند به روند برقراری آرامش و ثبات در منطقه کمک فراوانی نماید.

ارسال نظر: